انجام بیش از 33 هزار مورد خون گیری در استان اردبیل

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون 33 هزار و 305 مورد خون‌گیری در استان اردبیل انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک رضازاده دیروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت خون‌گیری در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 33 هزار و 305 مورد خون‌گیری انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ضایعات و فرآورده‌های خونی در استان کاهش یافته است.

وی تعداد مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون را بیشتر از تعداد واحدهای خون گیری برشمرد و تصریح کرد: پس از ارزیابی‌های مختلف و مقدماتی 15 درصد از افرادی که برای اهدای خون مراجعه کرده‌ بودند به دلایل مختلف از این امر معاف شدند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل بیان کرد: برنامه‌ریزی شده بود که ضایعات و فراورده‌های خونی در سطح استان اردبیل امسال هفت درصد کاهش یابد اما تاکنون کاهش سه درصدی را شاهد هستیم.

رضازاده از افزایش 58 درصدی خون‌گیری از اهداکنندگان مستمر خون در استان خبر داد و گفت: در اهدای خون در بین بانوان نیز شاهد رشد 31 درصدی بودیم و میزان اهدای خون در بانوان از مجموع اهداکنندگان از 4.89 درصد به 6.05 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به قوانین و مقررات جدید خون‌گیری افزود: براساس این قوانین فردی که برای بار نخست برای اهدای خون مراجعه می‌کند از این فرد خون‌گیری نمی‌شود بلکه نمونه‌گیری انجام می‌شود تا بعد از بررسی‌های لازم توانایی فرد برای اهدای خود مشخص شده و در دفعات بعدی اقدامات برای خون‌گیری انجام شود.

 

انتهای پیام/ع

افزایش 58 درصدی خون‌گیری از اهداکنندگان مستمر خون در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.