معاون استاندارخراسان رضوی :

مردم محوری در میزبانی از زائران را باید گسترش دهیم

سرپرست معاونت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مردم محوری در میزبانی از زائران را باید گسترش دهیم.

مردم محوری در میزبانی از زائران را باید گسترش دهیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر ویژه زائران پیاده و دهه آخر صفر گفت: با توجه به اینکه بحث زائران پیاده دهه آخر صفر همانند اربعین، جریانی فرهنگی است؛ لذا باید از این جریان فرهنگی، سوده و بهره کافی راببریم.

وی افزود: این یعنی اربعین در اربعین و کربلا در کربلا نباید بماند و همچنین دهه آخر صفر هم نباید مختص همین چند روز پایانی ماه صفر باشد، دهه پایانی صفر یک جرقه و تولید یک فضیلت است.

سرپرست معاونت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همانطور که اربعین تولید یک فضیلت است، لذا این فضلیت باید در سراسر مکان‌ها و زمان‌ها جریان سازی فرهنگی شود، اما در این بخش علی رغم زحمات زیاد دست اندرکاران و ظرفیت موجود، آن گونه که شایسته و بایسته است به آن پرداخته نشده است.

حسینی تصریح کرد: در کنار صدا و سیما و عزیزانی که پوشش خبری و فرهنگی این امور را انجام می‌دهند و در این زمینه نیز عملکرد خوبی دارند؛ افرادی را برای اربعین امسال مأمور کرده ایم تا مستند تلویزیونی را برای پخش از تمامی شبکه‌های سراسری تهیه کنند.

وی با بیان این که در دهه آخر صفر علاوه بر زائران پیاده، توجه به زائران سواره نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: توجه به ارائه خدمات در دهه آخر صفر به زائران حضرت امام ثامن (ع) باید از طریق مراکز رسمی انجام پذیرد که این موضوع علاوه بر بخش اقامت، در حوزه حمل و نقل نیز بسیار مهم است.

سرپرست معاونت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مردمی گفت: مهمترین موضوع در بحث ارائه خدمات به زائران، ابتناء و اتکاء به مردم و مردم محوری است که در این راستا انواع خدمات باید تعریف شود و مردم متناسب با توان و تخصصشان این خدمات را ارائه کنند.

حسینی، تشکل‌های مردمی، هیئات مذهبی، گروه‌های اجتماعی و مردم را میزبان اصلی زائران دانست و افزود: دولت باید زمینه خدمات رسانی آن‌ها را مهیا و در این راستا سیاست گذاری کند.

جانشین ستاد خدمات سفر استان افزود: توجه به مسائل بهداشتی و سلامت، حمل و نقل، اورژانس جاده ای، ورود و خروج زائران و امکان ظرفیت سازی ناوگان ها، ایجاد نظم و امنیت، تغذیه، اسکان و امور فرهنگی از جمله نکات مهمی به شمار می‌رود که در کمیته‌های دوازده گانه باید بر آن متمرکز شویم.

وی گفت: همچنین فرمانداران شهر‌های در مسیر زائران که میقات الرضا (ع) هستند، باید تمام تلاش و برنامه ریزی خود را برای زیارت آسان به کار بندند.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر ویژه زائران پیاده و دهه آخر صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.