برپایی موکب «احمد بن موسی (ع)» شهرداری شیراز در منطقه شلمچه

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز از برپایی موکب «احمد بن موسی (ع)» شهرداری شیراز در منطقه شلمچه خبر داد.

برپایی موکب «احمد بن موسی (ع)» شهرداری شیراز در منطقه شلمچهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی یقطین مدیر کل خدمات شهری شهرداری شیراز و مدیر اجرایی موکب احمد ابن موسی با اشاره به برپایی موکب «احمد بن موسی (ع)» شهرداری شیراز در منطقه شلمچه، گفت: شهرداری شیراز در راستای اعزام زائرین حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، موکبی به نام «احمد بن موسی (ع)» راه اندازی کرده است که به مدت 25 روز فعالیت می کند.
 
وی با تاکید بر اینکه کار خدمات رسانی توسط این موکب در مرز شلمچه، اجرا می کند، افزود: 550 نفر نیروی انسانی در حوزه های مختلف فعالیت دارد با پنج دستگاه خودرو آتش نشانی در آن منطقه حضور داریم.

 یقطین با تاکید بر اینکه سازمان پسماند با 200 نیروی انسانی و 25 دستگاه خودرو حمل زباله، در طول 50 کیلومتری موکب، جمع آوری زباله ها و پاکیزه سازی را به عهده دارد و در مجموع 550 نفر از پرسنل شهرداری به منطقه مورد نظر اعزام می شوند، افزود: روزانه پنج هزار نفر برای صبحانه مهمان این موکب هستند و همین میزان برای ناهار و شام هم در نظر گرفته شده است.

یقطین با اشاره به اینکه 18 هزار متر برای برپایی موکب در اختیار داریم و شبانه ظرفیت پذیرش اسکان هزار و 200 نفر است ، افزود: 48 چشمه معمولی سرویس بهداشتی، هشت چشمه فرنگی و 14 دوش حمام برای رفاه حال زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

وی از توزیع اقلام فرهنگی در موکب احمد بن موسی (ع) خبر داد و اظهار داشت: وسیله ایاب و ذهاب زائرین با 50 دستگاه اتوبوس بین خرمشهر تا نقطه صفر مرزی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیر کل خدمات شهرداری شیراز با اشاره به اینکه 6 دستگاه خودرو سنگین هم برای پشتیبانی به محل موکب اعزام می شود، افزود: دوشنبه ساعت هشت و 30 دقیقه دوشنبه 23 مهر اعزام نیروها و اقلام مختلف، را خواهیم داشت.

یقطین افزود: یکی از وظایف اصلی شهرداری، پرداختن به موضوع فرهنگی است و با توزیع اقلام فرهنگی بین زوار، شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بیشتر می توان معرفی کرد.

انتهای پیام/ب

 
برچسب ها: اربعین ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار