بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده‌های خام دامی ناسالم از چرخه مصرف خارج شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم در ۶ ماهه اخیرخبر داد .

به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ظفری پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم در ۶ ماهه اخیرخبر داد وگفت: مصرف کنندگان فراورده خام دامی حتما از مراکز معتبر و مجاز خرید کنند.

وی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۰ هزار مورد بازدید از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است که از این تعداد حدود ۳ هزار مورد غیر بهداشتی مشاهده و نهایتا ۷۴ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و امحاء شده است.

ظفری پور تعداد پرونده‌های معرفی شده به مراجع قضایی را ۵۲ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد پرونده معرفی شده ۷۱ مرکزمتخلف با دستور مقتام قضایی پلمپ شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی با اشاره به نظارت‌های مستمر بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه و همچنین کشتار گاه‌های دام و طیور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده‌های خام دامی از چرخه مصرف مردم حذف و و به صورت بهداشتی امحاء شده است.

ظفری پور در ادامه تصریح کرد: به منظور افزایش دقت و تشخیص نهایی از موارد غیر بهداشتی مشاهده شده تعداد ۵۰۰۰ هزار مورد نمونه برداری صورت گرفته است.

وی تعداد کشتار انجام شده در کشتارگاه‌های دام استان را ۷۰ هزار راس اعلام کرد وگفت: از این تعداد دام کشتار شده مقدار ۷۴ تن لاشه و آلایش ناسالم از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان نظارت بر مراکزتولید، استحصال، نگهداری و عرضه فراورده خام دامی را از وظایف ذاتی دامپزشکی بر شمرد و توصیه کرد: با توجه به انجام نظارت‌های دقیق بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان، تهیه فراورده خام دامی مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز ضامن سلامتی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

کشف و ضبط بیش از ۲۳۱ تن انواع فراورده خام دامی ناسالم

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار