بازدید از ۴۲۰ مورد آثار تاریخی ثبتی و غیر ثبتی در شهرستان مهاباد

رئیس ادراه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از بازدید آثار تاریخی ثبتی و غیر ثبتی شهرستان مهاباد به منظور حفاظت از آن خبر داد.

عبده؛ در خصوص بازدید‌ها و سرکشی‌های یگان حفاظت این شهرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: به منظور حفاظت از آثار تاریخی ثبتی و غیر ثبتی شهرستان تعداد ۲۸۶ مورد بازدید روزانه و تعداد ۷۳ مورد سرکشی شبانه و ۶۱ مورد گشتزنی مشترک با واحد‌های انتظامی شهرستان انجام شده که این بازدید‌ها منجر به دستگیری ۲ نفر و کشف اشیاء از آن‌ها شده که به مراجع قضایی تحویل داده شده است.

عبده افزود: در حوزه میراث فرهنگی علاوه بر انجام وظایف ذاتی اعم از مرمت و احیاء آثار تاریخی همچون حمام تاریخی لج، حمام میرزا رسول، حوضخانه‌های موجود درمهاباد مانند رستم بیگ و شادرویش اقدام به پاسخگویی به استعلامات اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد ۱۴۰ مورد نموده اند که نسبت به سال‌های قبل این میزان افزایش داشته است.

وی ادامه داد:در طول یکسال اخیر ۶۹ مورد تعامل، نشست و شورای مشورتی با اعضای محترم شورای اسلامی روستا‌های شهرستان و جذب تعداد ۱۱۸ نفر همیار یگان حفاظت با هدف کاهش و پیگیری از جرائم میراث فرهنگی و حفاری‌های غیر مجاز صورت گرفته است.

انتهای پیام / س خ

بازدید  از آثار تاریخی شهرستان مهاباد

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.