آغاز مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه

مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی از امروز در ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی صبح امروز در مراسم آغاز بکار جشنواره بین المللی قصه گویی که در سالن فرخی کانون شد؛ گفت: مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه گویی از امروز همزمان با سراسر کشور و با رویکرد " تمرین زندگی " و شعار " خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد" در ارومیه آغاز شد و تا فردا ادامه خواهد داشت.

آغاز مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه


زاهدی افزود:در مدت دو روز برگزاری جشنواره ۶۳ نفر در سه بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها، دختر‌ها و پسر‌ها و زنان و مردان با هم به رقابت خواهند پرداخت.


وی اضافه کرد: در بخش دختران و پسران ۲۴ نفر، در بخش زنان و مردان ۳۳ نفر و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربرگ‌ها ۶ نفر شرکت دارند.


به گفته زاهدی در بخش علمی جشنواره قصه گویی ۱۰ مقاله رسیده به دبیر خانه جشنواره، امروز و فردا توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


وی  با اظهار اینکه برنامه‌های قصه گویی در تمام مراکز کانون انجام می‌شود و جزو بارزترین فعالیت‌های کانون به شمار می‌رود؛ بیان کرد: ما در فعالیت‌های قصه گویی اهداف خاصی را دنبال می‌کنیم چرا که قصه بعنوان یک هنر آموزشی و تربیتی بوده و بخشی از زندگی به شمار می‌رود و ابعاد تأثیر گذار بالایی دارد.آغاز مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با اظهار اینکه امسال بخش جدیدی با عنوان " قصه ۹۰ ثانیه " در بخش عمومی به جشنواره قصه گویی اضافه شده است، گفت: امروز و فردا شرکت کنندگان در این بخش با ۷۵ اثر، قصه‌های خود را در مدت ۹۰ ثانیه برای حاضرین در جشنواره روایت و بازخوانی خواهند کرد که اسامی نفرات برگزیده در این بخش در شب یلدا اعلام خواهد شد.


لازم به ذکر است: فردا در پایان جشنواره ۱۱ نفر بعنوان برگزیده بیست و یکمین مرحله استانی جشنواره قصه گویی معرفی می‌شوند و به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند که ۱۹ و ۲۰ آبان ماه در اردبیل با شرکت ۵ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، قزوین و گیلان برگزار خواهد شد.


همچنین این جشنواره توسط ۳ نفر از استان و خارج استان داوری می‌شود و داوران قضاوت‌های خود را بر اساس انتخاب قصه متناسب با ارزش‌های اسلامی، برخوداری از آموزش‌های مهارت‌های زندگی، انتقال پیام‌های مفید و آموزنده، اتمام قصه در مدت زمان تعیین شده، انجام خواهند داد.


همزمان و در حاشیه برگزاری جشنواره قصه گویی، ۲ کارگاه تخصص قصه گویی نیز با هدف نهادینه کردن قصه گویی بصورت جداگانه برای اعضا و مربیان کانون برگزار می‌شود.


همچنین قصه گویان در این مدت با حضور در ۳ مدرسه شهرستان ارومیه با هدف ترویج فرهنگ قصه گویی برای دانش آموزان در مورد ره آورد‌ها و دست آورد‌های قصه گویی سخنرانی خواهند کرد.
انتهای پیام/ح


جشنواره قصه گویی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.