برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران قصه گویی را یکی از فعالیت‌های تربیتی و شاخص فعالیت‌های کانون برای دست یابی به اهداف تربیتی و مهارتی عنوان کرد و گفت: بیست و یکمین جشنواره قصه گویی در ۲۱ و ۲۲ مهرماه برگزار می‌شود که در آن ۶۳ نفر در سه بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها، دختر‌ها و پسر‌ها و زنان و مردان با هم به رقابت می‌پردازند.


زاهدی افزود: در بخش دختران و پسران ۲۴ نفر، در بخش زنان و مردان ۳۳ نفر و در بخش پدربزرگ‌ها و مادربرگ‌ها ۶ نفر شرکت دارند.


وی اظهار کرد: رویکرد امسال جشنواره قصه گویی " تمرین زندگی " و شعار آن " خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد" می‌باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: ۱۱ نفر برگزیده از بیست و یکمین مرحله استانی جشنواره قصه گویی به مرحله منطقه‌ای راه می‌یابند که ۱۹ و ۲۰ آبان ماه در اردبیل با شرکت ۵ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، قزوین و گیلان برگزار خواهد شد.


به گفته زاهدی داوری این جشنواره را ۳ نفر برعهده دارند که یک نفر از استان و ۲ نفر از خارج استان می‌باشند که انتخاب قصه متناسب با ارزش‌های اسلامی، برخوداری از آموزش‌های مهارت‌های زندگی، انتقال پیام‌های مفید و آموزنده، اتمام قصه در مدت زمان تعیین شده از شاخص‌های هیئت داوران در این جشنواره خواهد بود.


لازم به یادآوری است امسال ۲۳۶ نفر آثار خود را به جشنواره قصه گویی ارسال کرده بودند که مرحله شهرستانی در شهریورماه سال جاری برگزار شد و ۱۵۱ نفر در آن به رقابت پرداختند.


زاهدی افزود: در بخش دوم جشنواره قصه گویی که مقاله نویسی ملاک می‌باشد، ۱۰ مقاله از استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اظهار اینکه امسال بخش جدیدی با عنوان " قصه ۹۰ ثانیه " در بخش عمومی به جشنواره قصه گویی اضافه شده است، گفت: از آذربایجان غربی ۷۵ اثر در این زمینه به دبیرخانه ارسال شد است. شرکت کننده‌ها در این جشنواره در مدت زمان ۹۰ ثانیه کل قصه خود را روایت می‌کنند. برگزیدگان این بخش در شب یلدا معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/ح


برگزاری جشنواره قصه گویی در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.