برگزاری ۱۰۰ برنامه همزمان با هفته کودک در آذربایجان غربی

همزمان با هفته کودک بیش از ۱۰۰ برنامه در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کودک و کارگروه کودک و نوجوان استان امروز به ریاست محمدی سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد و در آن در خصوص برنامه‌های هفته کودک اعلام و در خصوص چگونگی بهتر این برنامه‌ها تبادل نظر شد.

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: جامعه ما وارد فضای جدید شده است. ما یک جامعه در حال گذار هستیم، باید برخی مسائل دست و پا گیر را کنار گذاشته و رفتار‌های جدید که از الزامات جامعه جدید است را قبول کنیم.

به گفته اکبر محمدی، در این بین نسل کودک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید آن‌ها را برای قبول جامعه جدید آماده کنیم.

وی، با اشاره به مصادیق رفتار‌های بد در جامعه، عنوان می‌کند: تقویت مشارکت‌های اجتماعی یک اصل است که متاسفانه تاکنون مشارکت اجتماعی را تنها در انتخابات‌ها دیده ایم و بعد از این امر غفلت شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: در سال‌های اخیر با تشکیل سازمان اجتماعی کشور، نگاه جدیدی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی شده است تا شاید بتوانیم در آینده شاهد رفتار‌های اجتماعی درستی باشیم.

جواد زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: ۱۴ تا ۲۰ مهر در تقویم با عنوان هفته ملی کودک ثبت شده و امسال نیز شعار «آینده را باید ساخت» برای این هفته انتخاب شده است.

محمد جواد زاهدی با بیان اینکه در طول هفته بیش از ۴۰ عنوان برنامه پیش بینی شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه  یک سوم جمعیت استان را کودکان تشکیل می‌دهند برای پوشش همه این کودکان، باید سایر دستگاه‌های ذیربط نیز به کمک ما بیایند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار کرد: کودکان نیاز‌های ویژه‌ای دارند که خود نمی‌توانند برای آن‌ها سیاست گذاری کنند. بر ما بزرگان است تا با شناخت صحیح از دنیای کودکان برای آن‌ها تصمیم‌های درستی بگیریم.

زاهدی خبر داد: انجمن قصه گویی استان همزمان با هفته ملی کودک افتتاح خواهد شد. ضمن آنکه مجوز احداث موزه تخصصی کودک نیز اخذ شده است و بنا داریم تا دهه فجر افتتاح شود.
 
 
انتهای پیام/م

برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته کودک و کارگروه کودک و نوجوان در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.