بولتون: ایران، دشمن آمریکاست

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از سفر به روسیه و حوزه قفقاز در خصوص مسائل مختلفی از جمله ایران، روسیه، جنگ تجاری با چین و جریان جمال خاشقجی اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ارمنستان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که قرار است طی روزهای آینده به کشورهای حوزه قفقاز سفر کند درباره محورهای سفر خود با «هیو هیویت» خبرنگار آمریکایی گفتگو کرد. او در این مصاحبه به مسائل مختلفی از جمله ایران، روسیه، جنگ تجاری با چین و جریان جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد سعودی) پرداخت.

او گفت: «طی ده روز آینده به کشورهای حوزه قفقاز و روسیه سفر می کنم. دلیل این سفر بررسی دیدار آتی رئیس جمهور ترامپ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از نشست هلسینکی و پیگیری روابط واشنگتن و مسکو است.»

بولتون در ادامه گفت: «ما در منطقه قفقاز با مشکلات و اختلاف هایی مواجه هستیم. کشورهای حوزه قفقاز از نقش جغرافیایی مهمی در تعامل با ایران، روسیه و ترکیه برخوردار هستند.»

او در ادامه ایران را دشمن آمریکا و یک تهدید معرفی کرد و مدعی شد: «ایرانی ها اقدامی برای مقابله با تروریسم در جهان انجام ندادند و همین تهدیدی است که باعث شد رئیس جمهور آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد. تحریم های اقتصادی بار دیگر اعمال می شود و ما حداکثر فشار را بر ایران وارد می کنیم.»

وی در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان از اتخاذ اقداماتی برای بررسی جوانب این ماجرا خبر داد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این مصاحبه‌ ضمن تکرار ادعاهای واشنگتن علیه پکن اعلام کرد چین مهمترین موضوع قرن بیست و یکم برای آمریکا است. وی همچنین از احتمال برگزاری دومین نشست میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی ماههای آتی خبر داد.

طبق برنامه ریزی ها سفر بولتون به روسیه و کشورهای حوزه قفقاز 22 و 23 اکتبر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
این ادعای بولتون ,بنا بر اصل دروغگوئی سیاستسازان امریکا,دشمنی ایران با امریکا را مشکوک می کند
آخرین اخبار