در کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور مطرح شد؛

۱۰ میلیون حافظ قرآن تا ۱۴۰۴ در کشور پرورش می‌یابند

در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور به پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن تا ۱۴۰۴ در کشور تاکید شد.

پرورش 10 میلیون حافظ قرآن در کشور/ ایجاد موج قرآنی در سطح مدارس برای پیشبرد نهضت ملی حفظ جزسی ضروری استبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پنجاهمین جلسه کمیسیون تخصصی توسعه آموزش عمومی قرآن کشور که عصر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و اعضای کمیسیون ها در ساختمان شهید رجایی، برگزار شد  با تشریح برنامه ها کمیسیون قرآنی، حفظ جز سی قرآن و بازنگری کارگروه های کمیسیون با توجه به مفاد سند تحول را دو موضوع در دستور کار جلسه اعلام کرد و گفت: حفظ جز سی قرآن کریم از برنامه های اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است و برای تحقق این موضوع شش راهکار ارائه کردیم.

در ادامه مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز از برگزاری بزرگترین گردهمایی قرآنی کشور در اردوگاه شهید رجایی نیشابور خبر داد و افزود: بخشنامه مربوط به حفظ جز 30 قرآن به دستگاه های مختلف ابلاغ شد.

حجه الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور گفت: با همکاری صدا وسیما و همه دستگاه ها و نهاد ها طرح حفظ ملی قرآن در سطح کشور اجرا می شود.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما نیز در این جلسه گفت: با پشتیبانی از اجرای طرح حفظ قرآنی و پرورش 10میلیون حافظ قرآن براساس خواسته رهبر معظم انقلاب همکاری نزدیکی با شبکه سینا تی وی آموزش وپرورش خواهیم داشت.

در اجرای طرح حفظ قرآن باید از ظرفیت های خارج از دستگاه های دولتی استفاده کنیم

در ادامه جلسه  وزیر سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیای آشفته امروز راهی جز تمسک به قرآن وجود ندارد وخداوند لطفش را شامل ما کرده تا سهمی در نشر قرآن داشته باشیم، کمیسیون قرآنی با تصویب سند راهبردی، کاملا راهکارهایی عملیاتی ارائه داده است لذا باید در زمان مشخص به اهداف مورد نظر برسیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: رویکرد کارکردی به وظایف کمیسیون ها ما را به وظایف کمیسیون ها نزدیک می کند، بنابراین پیشنهاد می کنم کارگروهی از کمیسیون ها تشکیل و تا ده روز دیگر نتایج تحقیقات و بررسی های خود را ارائه دهند و کاربرد راهبرد ها جایگزین کاربردهای آموزشی شود.

بطحایی گفت: در اجرای طرح حفظ قرآن باید از ظرفیت های خارج از دستگاه ها ی دولتی مانند مساجد استفاده کنیم، هرچندحفظ جز سی قرآن جز اولویت های اصلی معاونت های پرورشی و فرهنگی است اما ضروری است ارزیابی مستمر از پیشرفت طرح حفظ قرآن صورت گیرد.

بطحایی با اشاره به اهمیت نهضت ملی حفظ جز سی قرآن تاکید کرد: باید در این طرح موج قرآنی در سطح مدارس ایجاد شود.

در پایان این جلسه اجرای طرح حفظ جز سی قرآن در بین همکاران فرهنگی سراسر کشور مورد تاکید اعضای کمیسیون قرآنی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار