زائران اربعین از مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی عراق خودداری کنند

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گفت: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات و پیاده روی اربعین را دارند از مراجعه حضوری به دفتر نمایندگی عراق خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حمید مستعلی زاده، سرپرست پلیس امنیت عمومی استان در تشریح این خبر گفت: افرادی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و پس از ثبت نام در این سامانه به دفاتر زیارتی سطح استان مراجعه کنند.

وی افزود: زائران باید جهت اخذ ویزا به نمایندگی کنسولی عراق مستقر در شهر کرمان مراجعه نمایند و ظرف 72 ساعت ویزا صادر و گذرنامه ها را مجددا به دفاتر زیارتی تحویل دهند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی که با کنسولی عراق صورت گرفته تا 72 ساعت قبل از اربعین یعنی در 8آبان ماه امسال ویزا برای زائران صادر می شود و می توانند به سفر زیارتی تشریف ببرند.

وی گفت: زائران از مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی عراق جدا خودداری کنند که به هیچ عنوان به صورت انفرادی ویزا صادر نمی شود هر چند ویزا به صورت انفرادی در گذرنامه افراد درج می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده مدت زمان صدور گذرنامه از یک هفته به 72 ساعت کاهش یافته که در مجموع از زمان تحویل مدارک به دفاتر پلیس +10 به مدت 24 ساعت گذرنامه صادر و تحویل پست می شود و 48 ساعت فرجه ای که به پست داده شده تا گذرنامه را به دست متقاضیان برسانند.

سرهنگ" حمید مستعلی زاده" به افرادی که گذرنامه قبلی داشته اند و به هر نوعی مفقود شده این نوید را داد که در گذشته باید مدت 6 ماه منتظر باشند این مدت زمان به 20 روز کاهش یافته و می توانند به به گذرنامه استان مراجعه و گذرنامه جدید دریافت نمایند.

وی از زائران خواست قبل از سفر گذرنامه خود را چک کنند که مدت اعتبار آن بیش از 6 ماه اعتبار داشته باشند که بتوانند ویزای عراق را تحصیل و به سفر عتبات عالیات مشرف شوند.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان در پایان به زائران هشدار داد تا مراقب مدارک هویتی خصوصا گذرنامه خود باشند و از ارائه آن به افراد غیر خودداری کنند تا مورد سوء استفاده افراد سود جو و گروه های معاند قرار نگیرند.
انتهای پیام/ی

مراقب گذرنامه خود باشید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار