وجود۴۵ شرکت و هسته فناور در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: تعداد شرکت‌ها و هسته فناور این دانشگاه به ۴۵ شرکت رسیده و هشت شرکت در نوبت پذیرش هستند و در نیم سال، یک شرکت دانش‌بنیان به پنج شرکت دانش‌بنیان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میردهقان معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در گفت: در معاونت پژوهشی مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه فعال است و مفاهیم اصلی کارآفرینی، شناسایی دانشجویان مستعد و راهنمایی و مشاوره آن‌ها و در نهایت که منجر به محصول و دانشی شود، می‌تواند در مراکز رشد معاونت پژوهشی شرکت و کار خود را آغاز و از حمایت‌های مالی و برنامه‌های حمایتی ما برخوردار شوند.

وی بیان داشت: همه کار‌ها باید به نوعی منجر شود که دانشجویان را در کنار تحصیل هدایت و راهنمایی کنیم تا به مهارتی دست پیدا کنند که با استفاده از آن مهارت بعد از فارغ‌التحصیلی زمینه کار را برای خود فراهم کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: اگر دانشجویی طرح کارآفرینی داشته باشد می‌توانیم در سطح دانشگاه حمایت مالی داشته باشیم که اگر آزمون و خطایی می‌خواهند، داشته باشند فرصت را داشته و مدل کسب و کار مناسبی هم داشته باشند.

وی افزود: در مرکز رشد برنامه منسجمی داریم که بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه ولیعصر (عج) و مراکز رشد همه دانشگاه‌ها متداول است و تلاش می‌شود طی برنامه منظم افراد ناآشنا به کارآفرینی را به افراد علاقمند به کارآفرینی و افراد ایده‌پرداز تبدیل شوند و در مرکز رشد حضور پیدا کرده و کارشان را توسعه و ایده‌شان به کسب و کار تبدیل شود.

میر دهقان عنوان کرد: همچنین چهار طرح را به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی کردیم که شاید به دلیل تحولات نرخ ارز با پیش‌بینی خود مغایرت داشته باشد و نتوانند طرح‌شان را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: سه نمایشگاه از دستاورد‌های شرکت‌ها برگزار کردیم که افراد علاقه‌مند شوند و موفقیت‌های شرکت‌های مرکز رشد را باور کنند چراکه قدم اول علاقه‌مندی به موضوع کارآفرینی و سپس ایده‌پردازی است.

وی با بیان اینکه یک مورد استندآپ ویکند پسته هم سال گذشته برگزار کردیم، افزود: امسال هم برنامه منسجمی داریم، ۱۰۰ درصد فضای فیزیکی مرکز رشد توسط شرکت‌ها اشغال شده و قرار است معاونت توسعه دانشگاه حمایت کند و فضای بیشتری در اختیار مرکز رشد قرار دهد که بتوانیم شرکت‌های یشتری پذیرش کنیم.

انتهای پیام/ی

همایش از ایده تا تا کسب و کار در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار