بی مهری به دانش آموزان مهرآبادی

مهرآباد یکی از روستاهای محروم شهرستان منوجان است که به دلیل نداشتن جاده دانش آموزان از رفتن به مدرسه محرومند به علاوه اینکه به دلیل نبود شغل مردم در فقر به سر می برند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،داستان دانش آموزان مهرآباد از جاده شروع می شود ،جاده‌ای که از محور راه اصلی روستای طالقان شهرستان منوجان شروع ودر امتداد آن چندین روستا را در برمی گیرد در دولت قبل  تا محور دو روستای چغوکی اولیا و سفلی آسفالت  شد و ادامه مسیر به سمت زیارت فضل ابن عباس ‌(ع)و روستای تیاب و روستای محروم مهر آباد همچنان خاکی مانده است.

اما این پروژه نیمه تمام  در پیچ و خم بودجه و تخصیص اعتبار ماندگار شده است جاده‌ای که مردم روستا‌های چغوکی ،مهرآباد و تیاب و زواری امید دارند تا  آسفالت شود و برای رفت و آمد  دیگر مشکلی نداشته باشند.

بی مهری به دانش آموزان مهرآبادی

 

صالح بهزادی دهیار روستای مهر آباد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات اصلی و دغدغه همه مردم این روستا همین جاده روستای چغوکی مهر آباد است جاده‌ای که هرساله مردم شهرستان‌های منوجان ،کهنوج، قلعه گنج برای پیاده روی جاماندگان اربعین به این محور می آیند.

وی افزود: واقعا مردم محروم روستای مهرآباد به تنگ آمده اند آیا این حق مردم این روستا نیست که یک جاده داشته باشند الان با این جاده ارتباط این روستا با شهر  قطع شده، زیرا هیچ وسیله حمل و نقل مسافربری حاضر نیست در این جاده رفت و آمد ،کند.

بهزادی بیان کرد: جاده‌ای که امید دانش آموزان این روستا را ناامید کرد با این جاده هیچ سرویسی رفت آمد نمی‌کند که دانش آموزان را به مدارس در روستاها و شهرهای مجاور ببرد  و این منجر به ترک تحصیل دانش آموزان شد.

دهیار مهرآباد تصریح کرد: برای حل این مشکل به همه مسئولین مربوطه از اداره راه گرفته تا بخشداری و نماینده مجلس در باره مشکل این جاده صحبت شده  ، اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.

بی مهری به دانش آموزان مهرآبادی

بهزادی اظهار کرد: این درحالیست که اعتبار برای این جاده دربودجه سال ۹۴ در جلسه‌ای که دهیار حضور داشت تخصیص یافته، اما با گذشت ۳ سال همچنان این پروژه نیمه تمام مانده است.

دهیار مهرآباد گفت: علاوه بر مشکل جاده در این روستا محروم و دور افتاده هنوز خانه بهداشت نداریم؛ آب شرب فقط روزی یک الی ۲ساعت بیشتر وجود ندارد.

بهزادی افزود: کاش بچه های جهادی برای ساخت سرویس بهداشتی  هم اقدام می کردند.

بی مهری به دانش آموزان مهرآبادی

 

دهیار مهرآباد در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از مشکلات این روستا نبود شغل برای مردم این روستا هست که این منجر به مهاجرت  ۵۰ درصدی مردم این روستا به شهر‌های دیگر برای کار در مزارع کشاورزی و در نتیجه ترک تحصیل دانش آموزان شده است.

بهزادی گفت: مردم این روستا زمین ندارند و زمین های این منطقه دست کسانی است که مردم این منطقه آنها را نمی شناسند .

دهیار مهرآبادگفت: راهکار برای اشتغال در این روستا و برای جلو گیری از مهاجرت اجباری و ترک تحصیل دانش آموزان واگذاری زمین‌های کشاورزی اطراف این روستا به مردم این روستا است.

دهیار مهر آباد گفت: روستای مهرآباد بالغ بر ۱۰۰ خانوار و ۳۸۰ نفر جمعیت در فاصله ۳۰ کیومتری از مرکز شهرستان منوجان قرار دارد.

بی مهری به دانش آموزان مهرآبادی

 شهسواری معاون سیاسی فرمانداری منوجان در خصوص راه روستایی این روستا گفت: متاسفانه اعتباری که برای این روستا اختصاص یافته است ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۹۴ بوده که این اعتبار بسیار کم است و نمی‌توان این جاده را ساخت، امیدواریم اعتبار بیشتری برای ساخت جاده اختصاص یابد.

گزارش از طالب گل افشان

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار