ممنوعیت ورود سگ‌های خانگی به پارک‌ها

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز گفت: از شهرداری درخواست می‌شود ورود سگ‌های خانگی به پارک‌ها را ممنوع کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیروس پاک‌فطرت عضو کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز در حاشیه چهل و نهمین نشست کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی ورود سگ‌های خانگی به مجتمع‌های مسکونی، فضا‌های عمومی و پارک‌ها آرامش شهروندان را به‌ویژه در جاده سلامت واقع در چمران جنوبی، برهم زده است.

وی افزود: برای عموم مردم پسندیده نیست افرادی که دارای سگ‌های خانگی هستند در مقابل چشم دیگر شهروندان اقدام به نوازش سگ‌های خود کنند، باید این کار را در منازل انجام دهند تا انعکاس نامناسبی نزد دیگر اقشار جامعه ایجاد نکند.

پاک فطرت ادامه داد: در تاریخ ۲۵ خردادماه ۲ سال گذشته مصوب شد که تمامی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز با نظارت سازمان پسماند و معاونت خدمات شهری هر منطقه گروه ویژه‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر تشکیل دهند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: دربند ۳ این مصوبه نیز به عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد اشاره‌شده است و در این راستا به گفته رئیس سازمان پسماند شهرداری تنها منطقه ۹ مصوبات را اجرایی کرده و دیگر مناطق دستورالعمل ابلاغی را به خوبی اجرایی نکرده‌اند و برای برون‌رفت از این معضل نیاز به توجه ویژه است.

وی اضافه کرد: شهرداری شیراز برای نگهداری از سگ‌های ولگرد پیشنهاد اختصاص ۵ هزار مترمربع زمین به تشکل‌های مردم‌نهاد کرده است که این تشکل‌ها تقاضای ۱۰ هزار مترمربع را کرده‌اند که مورد پیگیری قرارگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: وجود سایت برمشور در نگهداری از سگ‌های ولگرد تاثیر بسزایی در حفظ سلامت و بهداشت شهر و شهروندان دارد و برای استمرار سلامتی نیاز به افزایش چنین سایت‌هایی است.

رئیس سازمان پسماند شهرداری شیراز در ادامه این نشست، اظهار داشت: در سال ۱۳۸۷ از سوی سازمان پسماند دستورالعملی در سطح ملی، استانی و شهرستانی ابلاغ گردید و مقر رشد که با حمایت تشکل‌های مردمی در شهر شیراز انجمن حمایت از حیوانات با مجوز ثبتی از وزارت کشور راه‌اندازی شود.

روح‌الله خوشبخت تصریح کرد: توجه به سگ‌های ولگرد که ناقل بسیاری از بیماری‌ها هستند و در سال نیز ۲ زایمان و هر بار ۶ توله متولد می‌کنند که هزینه عقیم‌سازی هر سگ ولگرد به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سایت دفن زباله شهرشیراز در منطقه برمشور در ۱۸ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

ورود سگ‌های خانگی به پارک‌های شیراز ممنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار