برپایی مواکب در مسیر منتهی به مرز شلمچه

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت:به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین تاکنون ۳۵۰ موکب مردمی در مسیر منتهی به مرز شلمچه برپا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛عبدالله کعبی قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:موکب های برپا شده در سرتاسر مسیر تردد زائران اربعین حسینی برپا شده اند. تلاش سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد زیرساخت‌ لازم برای خدمت‌ رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه است .

وی با اشاره به خروج پنج هزار زائر از مرز شلمچه تا امروز افزود: اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه مستقر هستند تا زائران را جا به ‌جا ‌کنند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه برای تردد آسان زائران خارجی در شلمچه گیت های مجزا در نظر گرفته شده ادامه داد: مرز شلمچه همچنان مرز انحصاری گذر اتباع خارجی برای سفر به کربلای معلی و عتبات است .

کعبی بر آماده‌ سازی زیرساخت ‌های لازم در گذرگاه اربعین حسینی در پایانه شلمچه اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌ های خدمت‌ رسانی به زائران اربعین حسینی در پایانه شلمچه مهیا شده است و زمان تردد هر زائر از این پایانه مرزی یک دقیقه پیش بینی شده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند بیش از سه هزار مترمربع از محوطه مرز شلمچه در خاک عراق را آسفالت کرد تا تردد زائران حسینی آسان تر شود.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروندگفت: همچنین برای تامین آب شرب زائران اربعین حسینی، چهار منبع 10 هزار لیتری در مسیر پیاده روی زائران نصب شد.

مرز شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر یکی از مسیرهای عبور زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام/ د

آمادگی مرز شلمچه برای عبور زوار اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.