آغاز به کار خط تولید و شماره گذاری انبوه موتورسیکلت های برقی در اصفهان

با حضور معاون وزیر صنعت ، استاندار اصفهان خط تولید و شماره گذاری انبوه موتورسیکلت های برقی در اصفهان آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون وزیر صنعت و معدن در مراسم افتتاح این خط اظهار کرد: یکی از برنامه های این وزارت خانه برای تحقق اهداف دولت در سال ۹۷ حمایت از تولید و افزایش استفاده از موتورسیلکت های برقی است.

صادق نجفی با بیان اینکه علاوه بر دولت شهرداری‌های کلان شهرها از جمله اصفهان به دنبال حمایت از این صنایع هستند، افزود: دولت عوارض واردات قطعات این موتورها را نیز کاهش داده است.

وی با بیان اینکه کلان شهرهای کشور ظرفیت خرید بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را دارند، ادامه داد: تاکنون ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه از این خودروها ایجاد شده که نشان از وجود بازار رقابتی در این زمینه است.

ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در اصفهان فراهم است

استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۳۵درصد آلودگی شهرها ناشی از تردد خودروها است، اظهار کرد: این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است، اما در هر صورت لازم است اقدامات لازم برای کاهش آلاینده ها اتخاذ شود.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان اصفهان تردد می کنند، افزود: مقایسه میزان آلایندگی این موتورسیکلت‌ها با خودروها ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای کاهش آلایندگی‌ها را دو چندان می‌سازد.

وی اضافه کرد: کاهش تردد ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت استان در مدت سه سال و تبدیل آن به موتورهای برقی جزء برنامه های استانداری است؛ در حال حاضر ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی در استان ظرفیت خوبی است، اما باید با ایجاد تسهیلات حمایتی و مشوق های بیشتر آن را افزایش دهیم؛ ایجاد مشوق های مختلف در راستای تأمین سلامت مردم آن‌ها را به سمت استفاده از مکانیزم های سودمند تشویق می کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی برای محدودیت استفاده بانوان از موتورسیکلت های برقی و انژکتوری وجود ندارد، اما لازم است قوانین لازم در این زمینه وضع شود.

ارائه تسهیلات به شهروندان برای خریداری موتور برقی

علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان ،برای خرید موتوربرقی با حمایت شهرداری در نظر گرفته می شود تا قولی که استاندار برای حضور 500 هزار موتوربرقی در اصفهان داد محقق شود.

وی ادامه داد:   ایستگاه شارژ موتورهای برقی را در سطح شهر خواهیم داشت تا شهروندان بدون دغدغه به شارژ موتورسیکلت های برقی خود بپردازند.

 

انتهای پیام  /س


:point_left:

برچسب ها: ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.