مسئول قرارگاه اربعین قم عنوان کرد؛

اعزام ۲۰۰ خادم به عراق جهت پذیرایی اربعین حسینی درقم

قربان کرم گفت:تعداد ۲۰۰خادم آستان مقدس حضرت معصومه(س) جهت پذیرایی از زایران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مهدی قربان کرم مسئول قرارگاه اربعین قم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فعالیت قرارگاه اربعین در استان قم گفت: این قرارگاه در سال‌های 95 و 96 به 140 هزار زائر از ایران و 24 کشور دیگر خدمت رسانی کرد، امسال پیش بینی خدمت رسانی قرارگاه اربعین قم را به 140 هزار نفر از زائرین ایرانی و خارجی به خصوص زائرین پاکستانی داریم.

تعداد ۲۰۰خادم آستان مقدس حضرت معصومه جهت پذیرایی از زائران اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند.

این تعداد خادم عصر دیروز بعداز مراسم بدرقه که با حضور معاونان و تولیت آستان مقدس همراه بود به کشورعراق اعزام شدند.

نخستین گروه متشکل از ۳۵ خادم به منظور فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز و انجام هماهنگی‌های لازم از عصر روز جمعه در قالب یک دستگاه اتوبوس به کشور عراق اعزام شدند. و این دومین کاروان اعزامی از خادمان این استان است.

موکب استان مقدس که در عمود ۱۰۸۰برپا می شود از ۲۸مهر تا ۸ آبان ماه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران ارائه می دهد.

مسئول قرارگاه اربعین قم اضافه کرد: پذیرش زائرین در این قرارگاه به صورت سیستمی است و زائرین با ارائه کد ملی و پاسپورت پذیرش می‌شوند، مدت زمان پذیرایی از زائرین ایرانی یک روز و زائرین خارجی سه روز است.

وی ادامه داد: قرارگاه اربعین قم از 23 مهرماه تا 14 آبان ماه از زائرین ایرانی اربعین و تا پایان ماه صفر هم از زائرین خارجی پذیرایی می‌کند، هزار و 200 نفر خادم در قرارگاه اربعین به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد.

قربان کرم واحد استقبال و بدرقه را از واحدهای قرارگاه اربعین قم دانست و عنوان کرد: افرادی به عنوان راهنمای زائرین در ورودی‌های شهر قم، زائرین را به سمت مصلی قدس و حرم حضرت معصومه(س) راهنمایی می‌کنند.

مسؤول قرارگاه اربعین قم تصریح کرد: امسال برای زائرین خارجی یک کمیته ویژه در این قرارگاه پیش بینی شده است و برای آن‌ها خدمت فرهنگی و تبلیغی داریم، همچنین کمیته بهداشت و درمان به زائرین اربعین در قم خدمات رایگان ارائه خواهد داد، به دنبال استقرار بیمارستان صحرایی برای خدمات رسانی به زائرین در مصلی قدس نیز هستیم.

وی ادامه داد: محافل انس با شهدا، ایستگاه‌های فرهنگی، توزیع نرم‌افزارهای مختلف و اقامه نماز جماعت در قرارگاه اربعین قم برنامه ریزی شده است. در کمیته تبلیغی این قرارگاه، 80 مبلغ مرد و 120 مبلغ زن عضو هستند و این مبلغین نشست‌های تخصصی، حلقه‌های معرفت و پرسش و پاسخ با زائرین دارند.

قربان کرم مهمترین سرمایه قرارگاه اربعین قم را خادمین دانست وبیان کرد: برخی از این خادمان از شهرهایی به جز قم در این قرارگاه حضور دارند، پس از اربعین هم با خادمان قرارگاه اربعین ارتباط خواهیم داشت.

وی ادامه داد: خادمان قرارگاه اربعین قم در سه شیفت به صورت 24 ساعته به زائرین خدمت رسانی می‌کنند، برای خادمان خواهر سرویس رفت و برگشت خواهیم داشت.

مسئول قرارگاه اربعین قم با اشاره به ظرفیت اسکان قرارگاه اربعین قم اشاره کرد: ظرفیت اسکان چهار هزار و 500 زائر مرد و دو هزار و 500 زائر زن را در طول یک شبانه روز در مصلی قدس داریم و در هر لحظه ای که زائرین به قرارگاه اربعین قم برسند، امکان ارائه خدمات به زائرین را داریم.

وی ادامه داد: امسال تاکنون بیشتر از 100 خیر در کمک به قرارگاه اربعین قم مشارکت داشتند، این خیرین از سراسر کشور هستند، سال گذشته کل هزینه این قرارگاه 436 میلیون تومان بود که 272 میلیون تومان در بخش پذیرایی، 24 میلیون تومان در بخش فرهنگی، 42 میلیون تومان در بخش درمانی و 23 میلیون تومان در بخش تبلیغات هزینه شد.

قربان کرم یادآورشد: تمام مدیران استان قم در بحث زیرساخت و پشتیبانی به قرارگاه اربعین کمک کردند.

انتهای پیام/ح

ارائه خدمات به 140 هزار زائر در قرارگاه اربعین قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار