اعلام توسعه یافتگی خوشه فرش دستباف فارس/رشد شاخص‌های تولید، صادرات و اشتغال در خوشه فرش

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از توسعه یافتگی خوشه فرش دستباف خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهرام کمال زاده معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس درجلسه پایش نهایی خوشه فرش دستباف فارس که با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزارشد، با اشاره به حمایت‌های انجام شده توسط این شرکت از برنامه‌های خوشه فرش، افزود: با تلاش‌های انجام شده در این مدت میزان اشتغال درخوشه به بیش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسید که در مقایسه با سال نخست فعالیت خوشه ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی از فعالیت ۵۹۴ بنگاه تولیدی، صنفی در این خوشه خبر داد و گفت: شاخص بنگاه‌های خوشه نیز حاکی از رشد ۲.۳ درصدی است.

کمال زاده با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تولید دست بافته‌ها در این خوشه، گفت: شاخص میزان تولید در پایان سال سوم فعالیت به هشت هزار و ۱۴۲ متر انواع دست بافته‌ها رسید که این افزایش مقدار تولید با توجه به برنامه‌های انجام شده درخوشه در راستای شبکه سازی و توانمندسازی واحد‌ها در زمینه شناخت سلیقه بازار و نیز احیای نقشه‌های اصیل متناسب باسلیقه بازار صادراتی بوده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی سرمایه گذاری در خوشه فرش در سه سال اخیر خبر داد و گفت: در یک سال اخیر میزان سرمایه گذاری در فرش فارس به ۴۶ میلیارد ریال رسید.

کمال زاده با بیان اینکه خوشه فرش فارس با توجه به مزیت‌های ویژه ضمن افزایش میزان تولید و صادرات، با تکیه برمحصول متمایز و باکیفیت نسبت به احیا و توسعه بازار‌های خود اقدام کرده است از فروش داخلی ۵۵۰۰ میلیارد ریالی و صادرات ۳۹۰۰ میلیارد ریالی دست بافته‌های فارس در سال سوم فعالیت خوشه خبرداد و گفت: امیدواریم روند رو به رشد خوشه همچنان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به به حمایت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی از خوشه فرش در سه سال اخیر، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، با اختصاص یارانه و مشوق‌ها، از حضور اعضای کنسرسیوم فرش فارس در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت و بستر‌های لازم را برای عرضه مناسب دست بافته‌های تولیدی در بزرگترین نمایشگاه‌های فرش کشور و جهان فراهم کرد.

کمال زاده با اشاره به تشکیل خوشه و کنسرسیوم صادراتی فرش دستباف فارس توسط این شرکت و حمایت‌های انجام شده از ذینفعان فرش در قالب خوشه و کنسرسیوم صادراتی، گفت: تقویت بازار‌های صادراتی از مهمترین برنامه‌های این شرکت است و در این زمینه در قالب فعالیت خوشه‌ای کار‌های مطالعاتی بازار‌های هدف جدید انجام شده است.
انتهای پیام/ر

توسعه یافتگی خوشه فرش دستباف فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.