محرومیت 16 خانوار عشایری اندیکا از امکانات اولیه

عضو شورای اسلامی بخش چلو اندیکا از محرومیت 16 خانوار عشایری در منطقه سررگ صالح ابراهیم از توابع این بخش از امکانات اولیه خبر داد.

محمد مولایی، عضو شورای اسلامی بخش چلو اندیکا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به محرومیت 16 خانوار عشایری در منطقه سررگ صالح ابراهیم از توابع این بخش از امکانات اولیه بیان کرد: اولین خواسته اهالی این روستا 4 کیلومتر راه ارتباطی است که متاسفانه علیرغم پیگیری های انجام شده تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی اذعان داشت: این 16 خانوار از دیگر امکانات اولیه نظیر؛ لوله کشی آب شرب، برق و مدرسه محروم هستند و بیش تر دانش آموزان این خانوارها بی سواد مانده یا بعد از تحصیل در روستاهای همجوار به دلیل مشقت های مسیر، ترک تحصیل کرده اند.

 مولایی با بیان اینکه این تعداد خانوار در گذشته بیش تر بوده اند، تصریح کرد: اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات، در دهه اخیر به حاشیه شهرها مهاجرت کردند.

عضو شورای اسلامی بخش چلو اندیکا، خاک حاصلخیز، باغ های متنوع، پوشش جنگلی منحصر به فرد و چشمه گوارا را از عواملی عنوان کرد که باعث شده این خانوارها طی سالیان دراز در این منطقه به امرار و معاش بپردازند.

عضو شورای اسلامی بخش چلو اندیکا اذعان داشت: انتظار می رود مسئولان مربوطه به این منطقه توجه بیش تری داشته باشند تا از  مهاجرت این خانوارها به حاشیه شهرها جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول افزود: چنانچه زیر ساخت های اولیه در این منطقه فراهم شود شاهد مهاجرت معکوس در این منطقه خواهیم بود.

احداث راه ارتباطی برای اهالی روستای سررگ

سعید بلدی، بخشدار چلو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تایید مشکلات این منطقه اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا توسط شرکت بهره برداری از نفت و گاز مسجدسلیمان راه ارتباطی اهالی این روستا احداث شود.

وی گفت: با توجه به اینکه این منطقه در حوزه منطقه حفاظت شده شیرین بهار قرار دارد تاکنون اداره محیط زیست نسبت به صدور مجوزهای لازم اقدام نکرده است.

بلدی افزود: چنانچه راه ارتباطی برای این منطقه احداث شود بی شک شاهد روانه شدن دیگر امکانات به این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/گ

عشایر اندیکا چشم انتظار احداث راه روستایی

برچسب ها: شورای شهر ، راه سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.