اهواز؛

مناسب سازی معابر برای حمل ونقل جانبازان و معلولان

استاندار خوزستان گفت: در تمام دنیا محل های ویژه توقفگاه معلولان وجود دارد و اماکنی نیز برای تردد آنها طراحی شده است و این امر باید در استان به ویژه اهواز نیز به اجرا درآید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: در تمام دنیا محل های ویژه توقفگاه معلولان وجود دارد و اماکنی نیز برای تردد آنها طراحی شده است و این امر باید در استان به ویژه اهواز نیز به اجرا درآید.
وی همچنین با اشاره به اهمیت مراکز شهرها در جذب گردشگر اظهار کرد: مسیرهایی از مرکز شهر اهواز و محل های تاریخی این شهر باید به صورت پیاده راه تبدیل شود زیرا مراکز شهرها در همه دنیا به عنوان اماکن گردشگری مورد بهره برداری قرار می گیرد.
 
استاندار همچنین با انتقاد از اداره کل راه آهن جنوب برای متوقف کردن طرح احداث جاده بلوار مهدیس و دسترسی مجتمع بنکداران گفت: این طرح به این دلیل که در حریم راه آهن قرار دارد از سال 1391 متوقف مانده و در انتظار مجوز راه آهن بوده است که با هیچ منطقی سازگار نیست و بیش از این نمی توان آن را متوقف کرد و باید اجرا شود.

شریعتی سیاست های وزارت راه و شهرسازی در استان را سیاست 'یک بام و دو هوا' توصیف کرد و افزود: این وزارتخانه باید سیاست واحد داشته باشد این در حالی است که در شهر که مردم نیاز به مسیر تردد دارند مجوز جاده سازی نمی دهد و در خارج از شهر با وجود اصرار، حاضر به تحویل گرفتن حریم راه نمی شوند.

استاندار خوزستان در ادامه درباره گزارش پلیس راهور و افزایش تصادفات رانندگی در اهواز اظهار کرد: این گزارش باید تحلیل شود و محل های تصادف، نوع وسایل نقلیه و... استخراج شود.
وی تاکید داشت: در محله هایی که در مجاورت بزرگراه ها و آزاد راه ها قرار دارند باید مسیرهای محلی برای تردد ساکنان تعریف شود.

شریعتی همچنین با اشاره به تنش های اخیر میان شهرداری های اهواز و کوت عبدالله در خصوص حریم این شهرها تصریح کرد: عامل این تنش شهردار منطقه 8 اهواز و شهردار کوت عبدالله هستند و در روزهای آتی جلسه ای برای حل این مشکل تشکیل می شود.

  شورای ترافیک خوزستان در نشستی که در سرسرای جلسات استاندار تشکیل شد به دنبال ارائه گزارش از انجمن حمایت از معلولان استان مبنی بر نبود هیچگونه توقفگاه خودرو و خیابان برای تردد این قشر، مصوب کرد که شهرداری اهواز و راهنمایی و رانندگی محل هایی برای توقفگاه خودروهای ویژه معلولان و جانبازان تعیین کنند و معابر اهواز نیز برای تردد آنها مناسب سازی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.