خوزستان در پوشش پيش دبستانی در كشور پيشتاز است

معاون ابتدايی وزير آموزش و پرورش گفت: استان خوزستان در پوشش پيش دبستانی در كشور پيشتاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضوان حكيم زاده، معاون ابتدايی وزير آموزش و پرورش در سفر 2 روزه خود به استان خوزستان و در جمع دانش آموزان منطقه عشايری لالی بیان داشت: مردم اينجا سخت، باصلابت، پرتلاش و بخشنده هستند و تاريخ ايران مديون فداكاری های عشاير است و اگر امروز دانش آموزان ما می توانند با آزادی درس بخوانند و در آرامش زندگی كنند بخاطر رشادت های عشاير عزيز است.

وی تحقق اهداف دولت و وزرات آموزش و پرورش در خوزستان را يكی از دلايل سفر خود به استان عنوان كرد.

حكيم زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش خوزستان در پوشش نوآموزان دوره پيش دبستانی پيشتاز است، اذعان داشت: این امر به همت مديركل آموزش و پرورش خوزستان و همكاران وی در حوزه آموزش ابتدايی است و در اين بازديد مشاهده شد كه كلاس های پيش دبستانی در صعب العبورترين مناطق نيز وجود دارد و من صميمانه از تلاش همكارانم تشكر می كنم.

معاون ابتدايی وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه سختی راه باعث نشده كه دانش آموزان در اين منطقه صعب العبور بدون معلم بمانند، افزود: امروز معلمان با تجربه ما در مدارس بنياد بركت، كلاس های كانكسی و غیره به دانش آموزان عشايری آموزش می دهند كه اين امر شايسته تقدير است.

وی با بيان اينكه برای ديدن زحمات معلمان بايد به مناطق عشايری سفری كردم، اظهار کرد: اين معلمان هستند كه پرچم جمهوری اسلامی ايران را برفراز مدارس در دور دست ترين نقاط كشور برافراشته می كنند و برای تدريس در كلاس هايی با يك دانش آموز تا صدها دانش آموز در مدارس حاضر مي شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اينكه عشق معلمی توسط معلمانی كه عليرغم دوری مسير در كلاس درس حاضر می شوند معنا می يابد و اين نشان می دهد كه تحصيل فقط محدود به مراكز شهری و مناطق بزرگ نيست، گفت: مردم اين ديار نيز از روی خردمندي فرصت برابر را برای تحصيل دختران و پسران فراهم می كنند و تك تك دختران و پسران روستايی اين امكان را دارند كه روزی با اقتدار پيشگام تغييرات خوب برای اين كشور باشند.

رضوان حكيم زاده به تلاش برای بازگرداندن سهميه كنكور دانش آموزان عشايری اشاره و بیان کرد: ساخت مدرسه شبانه روزی در منطقه عشايری لالی با جديت دنبال می شود با اين اميد كه دانش آموزان ما پس از دبستان در مدارس دوره متوسطه ادامه تحصيل دهند.

انتهای پیام/گ

درخشش خوزستان در پوشش دوره پیش دبستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار