بررسی ظرفیت‌های قابل استفاده از باغ موزه دفاع مقدس آبادان

مسئول مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در راستای بررسی ظرفیت‌های قابل استفاده از باغ موزه دفاع مقدس آبادان، از این مکان فرهنگی بازدید کرد.

سید محمد سیدی مسئول مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در باغ موزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت: باغ موزه دفاع مقدس آبادان یک مجموعه گردشگری بسیار کامل است که در آن شاهد گردشگری جنگ و مقاومت مردمی هستیم.

وی  ادامه داد: در این مکان فرهنگی خانه‌هایی موجود است که مربوط به مردم بوده  که در دوران جنگ آسیب بسیار زیادی دیده اند و ما امروز با دیدن این خانه‌های ویران، مقاومت مردم درآن دوران را می توانیم به خوبی شاهد باشیم.

مسئول مدیریت توسعه گردشگری از آثار تاریخی با ارزش دیگری نظیر گورستان انگلیسی‌ها که دراین مکان وجود دارد نام برد و افزود: این آرامستان که به گورستان انگلیسی‌ها معروف است چیزی حدود ۵۳۶ قبر درون خود دارد. این محل متعلق به دوره مطالعات و اکتشافات نفتی منطقه و فعالیت پالایشگاه آبادان در بازه زمانی سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۷ بوده که در طول این فاصله زمانی ایجاد شده است.

سیدی گفت: یادمان شهدای گمنام، مجاورت با اروند رود، بکر بودن فضاهای جنگی و… همه نشان از پتانسیل و ظرفیت بالای این محل جهت تبدیل شدن به یک مکان فرهنگی و گردشگری را دارد که با توجه به موضوع بررسی شده توسط مدیریت توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و ارائه طرح توسعه باغ موزه دفاع مقدس از جانب مسئول این مکان فرهنگی، طرح‌هایی که با این مدیریت هماهنگی داشته در آینده‌ایی نزدیک راه اندازی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ د

بررسی ظرفیت های باغ موزه دفاع مقدس  

برچسب ها: دفاع مقدس ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.