وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

رشد ۴۰ درصدی افتتاح کلاس‌های نوساز / اجرای طرح تحول مدیریت واحد‌های آموزشی

بطحایی با تأکید بر تحول در نهاد تعلیم و تربیت از اجرای طرح تحول مدیریت واحد‌های آموزشی در مدارس خبر داد.

رشد ۴۰ درصدی افتتاح کلاس‌های نوساز / اجرای طرح تحول مدیریت واحد‌های آموزشیبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح آموزشگاه شهدای دانایی که در روستای حصارقاضی بخش جواد آباد ورامین برگزار شد اظهار کرد: راه‌اندازی هر مدرسه مسیری برای دستیابی به بصیرت و دانایی محسوب می‌شود که در احداث این فضای آموزشی باید از کمک‌های خیرین تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال 8 هزار کلاس درس به همت خیرین افتتاح شده است گفت: تا پایان امسال 2 هزار کلاس درس دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید بر اساس براوردهایی که داشتیم در مهر ماه امسال رشد 40 درصدی افتتاح مدارس را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که از این میان 50 درصد از کلاس‌های نوساز به کمک خیرین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بین دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی تفاوتی قائل نمی‌شویم و به پوشش تحصیلی همه دانش‌آموزان توجه داریم.

وی با بیان اینکه احداث این مدرسه نشانی از توجه جمهوری اسلامی به موضوع تعلیم و تربیت است گفت: آموزش و پرورش همواره در تلاش بوده تا پله‌های تحول را طی کند و یکی از مؤلفه‌های اصلی آن نیروی انسانی و در رأس آن معلمان هستند که باید انگیزه لازم را برای فعالیت داشته باشند.

بطحایی بیان کرد: برای تحول مدیریت واحد‌های آموزشی طرح مدرسه محوری اجرایی می‌شود که 4 اقدام از این طرح طی مهر ماه عملیاتی خواهد شد.

تحصیل 110 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در استان تهران

در ادامه مراسم سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، اظهار داشت: 110 هزار اتباع خارجی در استان تهران تحصیل می‌کنند که رقم بالایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در قلمرو جمهوری اسلامی ایران هیچکس مقابل و مخالف آموزش و پرورش نباید باشد و همه باید کمک کنیم تا چرخ این نهاد تعلیم و تربیتی بچرخد اما متأسفانه جامعه بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان کشور با محدودیت مواجه هستند.

نقوی حسینی با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در شهرستان ورامین گفت: در شهرستان قرچک 16 نقطه بحرانی، در ورامین 10 نقطه و در پیشوا 6 نقطه بحرانی داریم که باید به تأمین فضا در این مناطق توجه بیشتری شود.

وی افزود: 10 سال پیش برای مقاوم سازی مدارس اقدام انقلابی صورت گرفت و اکنون هم باید این موضوع را بار دیگر مطرح کنیم مقاوم سازی مدارس به نتیجه برسد.

فرآیند نظام پرداخت‌ها مانع تحقق نظام پرداختی معلمان

بطحایی در جمع خبرنگاران درباره رسیدگی به وضع معیشت معلمان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: لایحه این طرح آماده شده است و سه هفته پیش به دولت ارسال شد و در حال بررسی در یکی از کمیسون های دولت است.

وی ادامه داد: امیدوارم رتبه بندی قبل از پایان سال ۹۷ مشخص شود چرا که مجلس هم در این خصوص همراهی خوبی با دولت دارد و پیگیر کار است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور و فرآیند نظام پرداخت‌ها به عنوان مانعی برای تحقق نظام پرداختی معلمان بوده است.

بطحایی با اشاره به اینکه رتبه بندی سرفصل جدیدی در حوزه شایستگی ها و نظام پرداختی معلمان است، تصریح کرد: وضعیت معیشت معلمان از گذشته‌ها به عنوان مشکلی در جامعه مطرح بوده است به گونه ای که تمام فکر معلم به دانش آموزان معطوف نیست.

وی ادامه داد: شرایط امروز معلم به گونه ای نیست که زندگی معمولی داشته باشد و باید شغل دوم و سوم اختیار کند.

بطحایی درباره مشکل پیشروی تحصیل اتباع در کشور گفت: تامین فضا و مشکلات آموزشی نه تنها برای اتباع بلکه برای دانش آموزان خودمان هم وجود دارد که شاهد رشد سریع تعداد دانش آموزان هستیم.

 ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه تحصیل اتباع  

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاهد رشد کمی در تامین فضای آموزشی هستیم، گفت: فضاهایی که مستهلک می‌شوند، به تعداد فضاهای نامطلوب و بدون شرایط می‌افزاید.

بطحایی درباره تاثیر نهادهای بین المللی در افزایش فضای آموزشی کشور بیان کرد: تلاش نهادهای بین المللی در حد پوشش تحصیلی ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع نیست و مجامع بین المللی به جای عمل بیشتر شعار می دهند و در همین شهرستان های تهران حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه تحصیل اتباع است که نهادهای بین المللی بسیار کمتر کمک کردند که امیدواریم کمک ها افزایش یابد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار