راه اندازی ایستگاه هواشناسی درخواست کشاورزان قطب پسته خراسان رضوی/راه اندازی ایستگاه هواشناسی در گرو تامین اعتبار

راه اندازی ایستگاه هواشناسی درخواست کشاورزان قطب پسته خراسان رضوی/راه اندازی ایستگاه هواشناسی در گرو تامین اعتبارنبود ایستگاه هواشناسی در مه ولات که عنوان رتبه اول شهرستان باغی استان خراسان رضوی را دارد به عنوان یک خواسته مردم و کشاورزان این دیار است که با تخصیص اعتبارات، بروزرسانی و ارتقا تجهیزات این امر تحقق پیدا می‌کند.
محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در گفتگوی اختصاصی با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  گفت: برخی از تجهیزات ایستگاه هواشناسی در مه ولات وجود دارد که متاسفانه بدلیل اینکه بروز رسانی و ارتقا داده نشده اند قابل استفاده نیست.

وی  با اشاره به اینکه با فرمانداری شهرستان مکاتباتی در خصوص تامین اعتبار و راه اندازی ایستگاه هواشناسی انجام شده است، افزود: در همین راستا مکانی در شهرستان دیوارکشی شده و تدارک دیده شده است که در صورت تامین اعتبارات ایستگاه هواشناسی مستقر خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با ارتقا یافتن تجهیزات در شهرستان در محل کنونی ایستگاه هواشناسی قادر به فعالیت خواهد بود، گفت: امیدوارم با تخصیص اعتبارات لازم ظرف امسال یا سال آینده ایستگاه هواشناسی در مه ولات راه اندازی شود.

تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال برای راه اندازی ایستگاه هواشناسی مه ولات 

صفایی رئیس ایستگاه هواشناسی تربت حیدریه هم در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  گفت: با توجه به موقعیت شهرستان مه ولات که بزرگ‌ترین شهرستان باغی خراسان رضوی است نیاز به راه اندازی ایستگاه هواشناسی را داد، اما هم اکنون نیز نیاز‌های هواشناسی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات هواشناسی واردات تجهیزات از خارج کشور است، افزود: متاسفانه چندی قبل مشکلی برای تجهیزات مستقر در مه ولات رخ داد که رفع این مشکل حدود یک ماه نیم طول  خواهید کشید.

رئیس ایستگاه هواشناسی تربت حیدریه با تاکید بر اینکه اطلاعاتی که از دکل واقع در جهاد کشاورزی برداشت می‌شود شاملدما، کمینه دما و بیشینه دما، رطوبت نسبی، جهت و سرعت باد، میزان بارندگی است، خاطر نشان کرد: طی مکتباتی که انجام شده است مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای راه اندازی ایستگاه هواشناسی مه ولات در نظر گرفته شده است که امید می‌رود با تامین اعتبارات ایستگاه هواشناسی به صورت مستقل در مه ولات راه اندازی شود.


آگهی بخشی کشاورزان از وضعیت آب و هوا باعث جلوگیری از ضرر و زیان کشاوز می‌شود


علی علیپور یکی کشاورز مه ولاتی هم با بیان اینکه آگهی بخشی کشاورزان از وضعیت آب و هوا باعث جلوگیری از ضرر و زیان کشاوز می‌شود به خبرنگار ما  گفت: با توجه به موقعیت شهرستان راه اندازی ایستگاه هواشناسی قدمی در کمک به کشاورز است.

وی  افزود: آگاه بودن کشاورزان از وضعیت آب و هوا باعث می‌شود که از بروز خسارت و ضرر و زیان جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: آگاهی بخشی از وضعیت هوا نه تنها به نفع کشاورزان است بلکه به نفع دام دار، گلخانه دار، مرغ داری‌ها و ترمینال داران به خصوص در زمان فصل کاری آنان می‌شود.
 
 انتظار می‌رود با توجه به اینکه شهرستان مه ولات رتبه اول شهرستان باغی خراسان رضوی را دارد با راه اندازی ایستگاه هواشناسی و با اطلاع رسانی به مردم و کشاورزان از بروز خسارت و ضرر و زیان به کشاورزان جلوگیری شود.

انتهای پیام// م. م
گزارشگر: مهدی محدثی


برچسب ها: هواشناسی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار