سناتور لیندسی گراهام: محمد بن سلمان باید از قدرت کنار برود

لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی در اظهاراتی تند، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را عامل قتل خاشقجی دانست و خواهان برکناری وی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه رول کال، لیندسی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی در اظهاراتی خواهان برکناری محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی شد.

سناتور گراهام در مصاحبه با برنامه «Fox & Friends» که از شبکه فاکس نیوز پخش می شود، گفت: «مادامی که محمد بن سلمان در سمت ولیعهدی قرار دارد، من هیچ تعاملی با عربستان نخواهم داشت.»

وی افزود: «شما می دانید، ما در زمانهای مختلف، با افراد بدی سروکار داریم؛ اما این آبروی ماست. من شخصا احساس تقصیر می کنم. آنها چیزی جز تحقیر برای ما ندارند.»

سناتور گراهام در ادامه مصاحبه خود همچنین گفت وی بارها برای دفاع از عربستان، هنگامی که از این کشور انتقاد شد، به مجلس سنا رفت؛ اما نمی خواهد مادامی که محمد بن سلمان برکنار نشده است، با این کشور تعامل داشته باشد.

سناتور ایالت کارولینای جنوبی در ادامه مصاحبه خود و در ارتباط با پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی تصریح کرد: هیچ چیزی در عربستان بدون اطلاع محمد بن سلمان اتفاق نمی افتد.

گراهام همچنین گفت: «من تا زمانی که این افراد در عربستان مسئولیت دارند، به عربستان باز نخواهم گشت. این مرد یک توپ مخرب است. آیا این مرد در کنسولگری عربستان در ترکیه آدم کشته و از من انتظار دارد آن را نادیده بگیرم؟ من احساس می کنم مورد سوء استفاده قرار گرفته ام. من هربار به صحن سنا می رفتم و از عربستان به دلیل آنکه هم پیمانی خوب بود، دفاع می کردم.»

وی افزود: «شخصیت محمد بن سلمان برای من سمی است. او هرگز نمی تواند یک رهبر در صحنه جهانی باشد.»

این مقام آمریکایی سپس خطاب به ملت عربستان گفت: افراد زیادی وجود دارند که شما می توانید آنها را انتخاب کنید، اما محمد بن سلمان کشور شما و خودش را لکه دار کرده است.

شایان ذکر است جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی از دوم اکتبر، هنگامی که وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد تا تشریفات اداری برای ثبت ازدواج خود را طی کند، ناپدید شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار