قاضی زاده در همایش «تضمین نمی دهیم»:

پیوستن به FATF مشکلات مالی ما را حل نمی‌کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیوستن ما به FATF مشکلات مالی ما را حل نخواهد کرد ، بلکه اطلاعات مالی را در اختیار غرب قرار می دهد.

پیوستن به FATF مشکلات مالی ما را حل نمی‌کندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شامگاه امروز سه شنبه ۲۴ مهرماه در همایش بررسی ابعاد اقتصادی لوایح مربوط به FATF با عنوان «تضمین نمی دهیم» که به همت جنبش مردمی حفاظت از منافع ملت در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: ما با پیوستن به ان پی تی یک اتوبان چهار بانده برای بازرسان اژانس بین المللی انرژی اتمی باز کردیم . ما باید موقع پیوستن به این نکته توجه می کردیم که چرا برخی کشوررهای هسته‌ای عضو ان پی تی نیستند .

وی ادامه داد: ما خودمان زمینه حضور بازرسان را ایجاد کردیم ، امروز FATF هم یک اتوبان چهار بانده دیگر علیه ما برای بازرسی‌ها، کنترل‌ها ، نظارت سخت گیرانه و سیاست‌های چندگانه. باز می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  بیان داشت: پیوستن ما به FATF مشکلات مالی ما را حل نخواهد کرد ، بلکه اطلاعات مالی را در اختیار غرب قرار می دهد. پاکستان به cft پیوست ، اما آیا از لیست سیاه خارج شد ؟ چرا کشورهایی که بهشت پولشویی هستند هیچوقت در لیست سیاه FATF قرار نمی گیرند؟

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: منافع اروپایی ها هیچگاه خارج از منافع امریکا نخواهد بود. امریکا در آلمان و ایتالیا پایگاه های نظامی دارد ، مگر اجازه می دهد که اروپایی ها سیاست فرامنطقه ای مستقل داشته باشند ؟

وی تصریح کرد: دوستان موافقFATF  در مجلس گفتند که چینی‌ها و روس‌ها به ما گفته اند که ما به عنوان دو کشور دوست به شما توصیه می کنیم که سریعتر به cft بپیوندید . در حالی که ما یک کشور مستقل هستیم و در عرصه جهانی هم هیچ کشوری ، دوست دائمی کشور دیگری نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: چطور همین چین و روسیه حاضر نبودند ما را وارد پیمان شانگهای کنند ؟ برای پیمانی که منافع گمرکی دارد ، باید در صف انتظار بمانیم اما برای یک پیمان که ماهیت کنترلی دارد باید به سرعت بپیوندیم ؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
من کاری ندارم که این fatf چی است ولی این را می دانم چون دشمنان ما تاکید دارند عضو آن شویم پس تله ای برای ما گذاشتن که در آن گرفتار بشیم اگر به آن عمل نکردیم باز هم تحریم ووووو در نهایت با فشار اقتصادی مضاعف ما در تنگنا قرار خواهند داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
غضویت درهرنهاد یا انجمن دلیل پیشرفت ویا حل مشکل نیست بلکه راه رابرای پیشرفت وحل مشکل هموارمی کند.عضوانجمن جراحان شدن دلیل برجراح خوب وپولدارشدن نیست بلکه امکان استفاده ازتجارب دیگران رابرای پیشرفت فراهم میکند اگرشخص این استعداد وتوانایی راداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
ازاین به بعد دیگه ایران اگرهم بتواند نفتی بفروشد پولش را نمیتواند دریافت کند چراکه این قانونFATF اجازه نخواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
پس چرا مجلس به این رای داد ؟!!!!!؟
آخرین اخبار