احیا زندگی دوباره به ۱۶ بیمار با اهدای عضو

اعضای بدن جوان نکایی به ۱۶ بیمار نیازمند در مازندران زندگی دوباره بخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ذکریایی مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: شانزده عضو از اعضای بدن محمد انصاری جوان ۳۱ ساله نکایی که بعلت مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی بهشهر فوت شده بود به ۱۶ بیمار نیازمند در استان  اهدا شد.

وی افزود: در شش ماه گذشته اعضای بدن ۱۱ بیمار مرگ مغزی استان با رضایت خانواده هایشان به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی گفت:  بیشتر بیمارانی که در استان نیازمند پیوند عضو هستند، دچار بیماری‌های کلیه (دیالیزی)، قلبی و هپاتیتی هستند.

زکریایی افزود: اهدای اعضای بدن بیماران مرگ مغزی که تا چند سال پیش به خاطر مخالفت خانواده‌ها بندرت انجام می‌شد که در چند سال گذشته به خاطر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی افزایش یافته است به گونه‌ای که در بسیاری از موارد افراد با ثبت نام در سامانه اینترنتی برای اهدای اعضای بدنشان در صورت مرگ مغزی متعهد می‌شوند.

مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اعضای اصلی بدن بیماران مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه‌ها و بعضی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب قابل اهدا و پیوند است.

انتهای پیام /ر

اهدای عضو احیا زندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار