معاون وزیر ارتباطات:

انتصابات باید به صورت شفاف و قانونمند انجام شود

معارفی ​معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات طبق قانون، منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بنا شده، گفت: انتصابات باید شفاف، قانونمند و در اتاق شیشه‌ای باشد.

انتصابات باید شفاف و در سیستمی قانونمند انجام شودبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد معارفی معاون توسعه مدیریت، هماهنگی و امور پشتیبانی وزیر ارتباطات، در نشست مشاوران زنان و خانواده شرکت‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه، در مورد رویکردهای این وزارتخانه در این حوزه اظهار کرد: برای شفاف سازی انتصابات به جای تاکید بر جنسیت باید روی قانونمند شدن آن تمرکز کرد.

وی با بیان اینکه بنای وزارت ارتباطات بر اجرای قانون، منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است، افزود: دستورالعمل قوانین و ارزیابی انتصابات نباید پشت درهای بسته باشد بلکه باید در اتاق‌های شیشه‌ای انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه ضمن آرزوی موفقیت برای این شورا، بر ادامه روند موثر و مثبت آن تاکید کرد.

در ادامه سودابه رادفرد مشاور وزیر ارتباطات در امور زنان و خانواده با ارائه خلاصه ای از شرح وظایف امور زنان و خانواده، برقراری عدالت جنسیتی در دو حوزه درون دستگاهی و برون دستگاهی (خدمات دستگاه به مخاطبان) را از مهمترین برنامه های این امور از ابتدای تشکیل تاکنون عنوان کرد.

به گفته وی رشد 250 درصدی در انتصاب زنان در سطح مدیران میانی در دولت یازدهم و رشد بالای 75 درصد در دولت دوازدهم از جمله اقدامات امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات در این مدت بوده است.

رادفرد از تدوین سند راهبردی (برنامه استراتژیک) حوزه زنان و خانواده در این مدت خبر داد و افزود: عدالت جنسیتی در حوزه خدمات دستگاه در سه شاخص دسترسی به اینترنت، موبایل و کامپیوتر طبق آمار اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) تا پایان سال 96 برقرار شد که تا پیش از سال 92شکاف جنسیتی جدی در این شاخص ها وجود داشت.

وی با اشاره به اجرای دو طرح ملی، «توانمندسازی زنان از طریق فناوری اطلاعات» و «خانواده و فضای مجازی» در دو فاز مراکز استان در سال 96 و 270 نقطه شهرستان‌ها و روستاها در سال 97، اظهار کرد: در شرکت‌های تابعه هم مقررات در راستای عدالت جنسیتی باید تصویب شود و گزارش اقدامات در زمینه اجرای این دو طرح ملی به امور زنان و خانواده وزارت منعکس شود.

بر اساس این گزارش، در پایان با حضور معاون و مشاور وزیر ارتباطات در امور زنان و خانواده وزارت، از هفت نفر از مشاوران پیشین امور بانوان سازمان ها و شرکت های تابعه با اهدای لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار