گروه هفت خواستار مجازات عوامل دخیل در ناپدید شدن خاشقجی شد

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه‌ای خواستار مجازات عواملی شدند که در ناپدید شدن روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در استانبول نقش داشتند.

 وزرای خارجه گروه خواستار مجازات عوامل موثر در ناپدید شدن خاشقجی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای خارجه گروه 7 خواستار مجازات عواملی شدن که مسئول ناپدید و یا کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در استانبول هستند.

در بیانیه وزرای خارجه گروه هفت، که روز گذشته منتشر شد، آمده است: ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار برجسته سعودی ما را همچنان در ناراحتی و نگرانی بسیار باقی گذاشته است. کسانی که مسئولیت ناپدید شدن او را برعهده دارند، باید مورد مجازات قرار بگیرند. ما ترکیه و عربستان را به همکاری مشترک در این باره ترغیب می‌کنیم و منتظر هستیم تا پادشاهی عربستان سعودی تحقیقات فوری، شفاف، قابل اعتماد و جامعی، را همانطور که پیشتر اعلام شد، صورت دهد.

وزرای خارجه گروه هفت به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا بار دیگر تعهد خود به حمایت از آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها را مورد تائید قرار دادند.

خاشقجی که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد آخرین بار در دوم اکتبر در زمان ورود به کنسولگری عربستان در استانبول مشاهده شد. او برای دریافت اسناد لازم برای ازدواج مجدد خود به کنسولگری کشورش مراجعه کرده بود.

ترکیه مقامات عربستان را مسئول قتل خاشقجی می‌داند. با این حال ریاض هر گونه دست داشتن در ناپدید شدن این روزنامه نگار را تکذیب کرد. یک مقام ترکیه‌ای روز گذشته به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد پلیس این کشور شواهد جدیدی در کنسولگری عربستان پیدا کرده که نشان می‌دهد روزنامه نگار منتقد سعودی در آنجا به قتل رسیده است.

در بازرسی قبلی  بازرسان ترکیه، شواهدی یافت شد که اثبات می‌کند این منتقد دولت ریاض هیچگاه ساختمان کنسولگری عربستان را ترک نکرد. شبکه الجزیره از پاکسازی مقر کنسولگری عربستان در استانبول از سوی گروهی از کارگران خدماتی پیش از ورود بازرسان به این محل خبر داد. شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه نیز یافتن شواهد تازه پلیس درباره خاشقجی را تائید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار