براساس اعلام گمرک ایران؛

۹ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن کالا‌های اساسی با ارزش ۴ میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار خبر داد.

۹ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شدبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، کل واردات کشور در ۶ ماهه اول سال ۹۷، ۲۲ میلیارد و ۱۸۲ میلیون دلار با وزن ۱۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تن بوده که سهم کالا‌های اساسی ۹ میلیون و ۱۳۰ هزار تن با ارزش ۴ میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار بوده است.

بر همین اساس، در ۶ ماهه اول سال ۹۶ سهم کالا‌های اساسی از نظر وزنی ۵۲ درصد از کل واردات بوده است؛ بنابراین گزارش این حجم از کالا‌های اساسی به ارزش ۴ میلیارد و ۶۷۶ میلیون دلار از طریق گمرکات کشور وارد شده است که از نظر ارزش ۲۱ درصد از کل واردات کشور را دارد و این در حالی است که سهم کالا‌های اساسی وارداتی آن در ۶ ماهه سال گذشته ۲۰ درصد بوده است.

ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم از جمله کالا‌های اساسی که در ۶ ماه وارد شده است. در ۶ ماه سال ۹۷، واردات ذرت، دانه‌های روغنی، گوشت قرمز و جو افزایش داشته است.

براساس این گزارش، ۹۰ درصد کالا‌هایی که وارد گمرک می‌شوند در کمتر از سه روز ترخیص می‌شوند و در این بین ترخیص کالا‌های اساسی در اولویت قرار دارد.

گمرکات مهم کشور برای ترخیص کالا‌های اساسی به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند تا وقفه‌ای در واردات این کالا‌ها ایجاد نشود. به همین ترتیب در ۶ ماه نخست امسال روند واردات به کشور تغییری نکرده است.

گمرک در راستای تامین کالا‌های اساسی تسهیلاتی را برای ترخیص سریعتر این کالا‌ها ارایه و با اولویت قرار دادن این کالا‌ها در گمرکات اجازه حمل یکسره در مبادی ورودی را جهت آسان سازی فرآیند ترخیص این کالا‌ها فراهم کرده است و در حال حاضر به کمک سامانه جامع گمرکی کامیون‌های حامل کالا‌های اساسی بدون معطلی به درب خروج گمرکات هدایت می‌شوند.
 
انتهای پیام/
 

ترخیص سه روزه کالاهای وارداتی در گمرک

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
بنظر می رسد تورم بهانه ای بود برای گران شدن کالا ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
اگه زیاده و وارد شده چرا اجناس روز به روز ساعت به ساعت گران میشن یه دستمال کاغذی شه ۸ هزار کجاست نظارت و بازرسی کجاند مسولان مملکت چرا اینقد اجناس گران شده چرا کسی پاسخگو گرانی نیست نه مجلس نه دولت و نه وزارت خانه ای فقط به گرانی دامن میزندد بخاطر چی به مردم فشار میارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
دولت باید همه کالا ها را مهم بداند و به حقوق مردم توجه داشته باشد آقای مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال ۷۲ فرمودند مردم ۲۰سال سختی بکشند تا بتوانیم برنامه های اقتصادی و زیرساخت ها را انجام دهیم بعد از آن به آسایش برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
دربازارهای ایران،انواع کالاها به وفور وجودداره،فقط قیمتها خیلی گرانه؟!"گران گران گران؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
قیمتها چندین برابر چندماه پیش شده؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۱۵:۰۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
این خبر برای مردم فایده ای ندارد، مردم منتظر خبری هستند درباره کاهش قیمت اجناس به قبل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
9 میلیون تن ؟
چه خبره ؟
برا چی اینهمه ارز اسراف میکنن ؟
آخرین اخبار