در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عبداللهی خود را وقف نویسندگی کرده بود/ آغاز به کار «رادیو انقلاب» در آبان ماه

شاه آبادی معاون صدا گفت:عبداللهی زندگی خود را وقف نوشتن کرده بود و در روزگاری می‌نوشت که طنز رادیو طنزقابل دفاعی بود.

عبداللهی خود را وقف نویسندگی کرده بود/ «رادیو انقلاب» حوالی آبان ماه آغاز به کار می‌کندحمید رضا شاه آبادی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شخصیت و جایگاه صادق عبداللهی نویسنده و هنرمند رادیو گفت: واقعیت این است که رادیو اگرچه چهره‌های استوار و شخصیت‌های پیشکسوت کم ندارد اما غم از دست دادن هرکدامشان به تنهایی یک شکاف بزرگی است که در بین خانواده رادیو احساس می‌شود خوشبختانه صادق عبداللهی عزیز خودش یک سبک بود که شیوه‌ای نو در نویسندگی از خود به یادگار گذاشت. و شاگردان و افرادی در رادیو با سبک ومنش او حرکت کردند و وارد رادیو شدند.

وی در ادامه بیان کرد: او زندگی خود را وقف نوشتن کرد و در روزگاری طنز نوشت که طنز رادیو به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، طنز قابل قبول و قابل دفاعی بود. 

معاون صدا ادامه داد:زمانی که حضرت آقا اشاره کردند طنز تلویزیون ضعیف است و طنز رادیو قوی بود،افرادی مانند صادق عبداللهی بر تارک رادیو می درخشیدند و امروز هم قلم، منش و سبک نوشتار آنها در رادیو جاری و ساری است. ما هم بر سر همان سفره نشسته‌ایم و امیدواریم طنز رادیو در همان سطح باقی بماند.

وی افزود:امیدوارم که نگاه‌های جدید  با بهره‌گیری از پیشکسوت‌ها و خلاقیت‌های جدید برای رادیو به خوبی قلم بزنند و لحظات غم از کسانی که برای ما تداعی‌گر شادی بودند و هستند بگذرد تا همچنان طنز پردازان و چهره‌های نویسنده توانا ما بتوانند بر لبان مردم خنده بنشانند.

معاونت صدا با تاکید بر اینکه ما برای به کارگیری نیروهای جوان با محدودیت‌های قانونی مواجه هستیم، تصریح کرد: ما برای به کارگیری نیروهای جوان محدودیت های قانونی داریم اما در کنار آن نیز وظیفه داریم نیروهای جوان و جدید را هم وارد کار کنیم که این منافاتی با استفاده از تجربیات عزیزان پیشکسوت ما ندارد. باید بپذیریم که شاید حضور این عزیزان در روی آنتن زمانی به پایان می رسد، اما حضورشان برای شاگردپروری و ارائه سبک‌های خودشان به نسل جدید تا آخرین روز حیاتشان ادامه خواهد داشت.

نیازی به تداوم فعالیت رادیو اربعین نیست

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران درباره استمرار فعالیت رادیو اربعین که محمود کریمی در افتتاحیه این شبکه رادیویی اشاره کرده بود، اظهار کرد: نیازی به تداوم رادیو اربعین نیست، ما رادیو معارف، رادیو قرآن و رادیو تلاوت را بین شبکه های رادیویی خود داریم که فعالانه برنامه دارند و پیش می روند.

وی با بیان اینکه رادیو‌های فصلی در یک بازه زمانی، توجه مخاطب را به موضوع خاصی جلب می کنند،گفت: اگر یکی از شبکه‌های رادیویی فقط به شکل یکنواخت به معانی و مراثی بپردازد امر درستی است اما شما رادیو محرم را با سبک کاملا متفاوت روی آنتن شنیدید و حالا بعد از یک فاصله کوتاه زمانی رادیو اربعین وارد یک دنیای مفهومی دیگری شده که از این رو نیاز به استمرار فعالیت آنها نیست.

رادیو انقلاب اوایل آبان ماه افتتاح می‌شود

شاه آبادی معاون صدا در پایان یادآور شد: همزمان با نزدیک شدن به چهل سالگی انقلاب اسلامی، ما انشا الله حوالی بیستم آبان، افتتاح رادیو انقلاب را خواهیم داشت و اقدامات ویژه و قابل توجهی را برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار