گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد صادق عبداللهی در «این جمعه با شما»

برنامه «این جمعه با شما» جمعه ۲۷ مهر با حضور دوستان و نزدیکان و همکاران زنده یاد صادق عبداللهی ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد صادق عبدالهی در «این جمعه با شما»به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جمعه ۲۷ مهر برنامه «این جمعه با شما» با حضور دوستان و نزدیکان و همکاران زنده یاد صادق عبدالهی ساعت ۹:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

ساجد قدوسیان تهیه کننده گفت:صادق عبداللهی در شمار قله‌های نویسندگی در رادیو و از نامداران طنز کشور بود که به دلیل طنزهایش در رادیو نام آور شد و به شهرت رسید، سبک صادق عبداللهی در نویسندگی، زنده نویسی بود یعنی نویسنده‌ای که با حضور در استودیوی پخش، نیاز‌های محتوایی برنامه را فوری برآورده می‌کرد. او حتی در برنامه پر آیتم «صبح جمعه با شما» هم با همین سبک نویسندگی می‌کرد.

وی افزود: از آنجایی که برنامه به صورت زنده پخش می‌شود، مخاطبان و دوستداران زنده یاد صادق عبد اللهی می‌توانند در طول برنامه با شماره‌های پخش رادیو ایران تماس بگیرند و در این گرامیداشت همراه «این جمعه با شما» باشند.

گفتنی است؛«این جمعه با شما» در ایام محرم و صفر جایگزین صبح جمعه با شما شده و توسط همان گروه و به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان تولید می‌شود.

بررسی تعاملات زبان فارسی و عربی در «پارسی گویان»

زبان عربی و فارسی با وجود آنکه از دو اصل متفاوت نشأت گرفته اند، در طول دوران‌های تاریخی به علت ارتباط مستمر دو قوم ایرانی و عرب با یکدیگر، تعامل بسیار نزدیکی داشته اند و در این مسیر تأثیر و تأثر دو زبان، آثاری را از هر یک بر دیگری باقی گذاشته است، که شاید در هیچ دو زبان دیگری مشاهده نشود.

برنامه «پارسی گویان» به تهیه کنندگی محمد اسماعیل پور جمعه ۲۷ مهر با حضور دکتر موسی بیدج پژوهشگر، شاعر و مترجم عربی به تعاملات و تاثیرات زبان فارسی و عربی می‌پردازد.«پارسی گویان» جمعه ساعت ۲۳:۰۵ با اجرای حسن همایی از رادیو ایران پخش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار