معاون سیما در بازدید از استودیو‌های تلویزیون مطرح کرد؛

رسانه به مهارت آموزی توجه ویژه دارد

میرباقری گفت:مهارت آموزی از مهمترین نیاز‌های جامعه مدرن امروزی است که رسانه به آن توجهی ویژه دارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی میرباقری معاون سیما به همراه رئیس مرکز تولید و فنی سیما از استودیو‌های مختلف بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید هنگام ورود به استودیو ۱۵ با اصرار عوامل «سیمای خانواده» میرباقری مقابل دوربین برنامه قرار گرفت و به سوالات مجری پاسخ داد.

میرباقری با حضور در استودیوی «سیمای خانواده» گفت: این برنامه یکی از پرسابقه‌ترین برنامه‌های خانواده محور تلویزیون است که در طول سالیان دراز بینندگان زیادی داشته است.

وی با اشاره به آخرین نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات صداوسیما در شهریورماه تاکید کرد: براساس مطالعات انجام شده با موضوع میزان بودجه زمانی تلویزیون (اعم از سیمای جمهوری اسلامی و دیگر تلویزیون ها) در سبد رسانه‌ای مردم ایران، بیش از ۷۰ درصد مصرف رسانه‌ای مردم ایران از تولیدات تلویزیون جمهوری اسلامی است.

میرباقری اضافه کرد: در این نظرسنجی، خانواده یکی از ۱۰ موضوعی بود که مردم به آن پاسخ دادند اینکه چه تعداد برنامه‌های مربوط به خانواده را می‌بینند، کدام شبکه اولویت آنهاست و نسبت آن با برنامه‌های شبکه‌های رقیب چگونه است؟ عموم افراد در پاسخ به این سوال برنامه سیمای خانواده را انتخاب کرده بودند. علاوه بر آن از بین تلویزیون جمهوری اسلامی و سایر شبکه‌های رقیب، انتخاب مردم خانواده سیما بود و این میزان عددی بر مبنای پنج به یک است که به این ترتیب بینندگان شما پنج برابر شبکه‌های رقیب است.

معاون سیما نهاد خانواده را قوی‌ترین نهاد اجتماعی توصیف کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده و ارکان آن، برای ما نقطه کانونی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر از ساعات شبانه روزی خود را در میان خانواده می‌گذرانید؟ گفت: معمولا مسئولان افراد موفقی در خانواده‌شان نیستند، مثلا زمان آمدن و رفتن من به شکلی است که هیچ‌وقت به ترافیک نمی‌خورم و خانواده نیز این شرایط کاری را پذیرفته اند.

میرباقری فرزندان و همسرش را از مشاورانش در امر برنامه‌های خانواده محور تلویزیون معرفی کرد و گفت: آن‌ها برنامه‌ها را به صورت کامل رصد می‌کنند و بلافاصله نظراتشان را با ما در میان می‌گذارند.

وی در زمینه تفاوت خانواده‌های قدیم و امروزی گفت: سال‌های پیش، افراد در سنین پایین ازدواج می‌کردند، ولی این افراد تا سال‌ها در میان خانواده و در کنار والدین زندگی می‌کردند و مهارت‌های مورد نیاز در امر همسرداری را می‌آموختند. ولی از آنجا که امروزه افراد بلافاصله بعد از ازدواج مستقل می‌شوند؛ نیازمند دارند تا مهارت‌های همسرداری را پیش از ازدواج فراگیرند.

معاون سیما افزایش طلاق در سنین کم را نتیجه ضعف مهارتی در زندگی دانست و افزود: مهارت آموزی از مهمترین نیاز‌های جامعه مدرن امروزی است که رسانه به آن توجهی ویژه دارد.

گفتنی است؛ علاوه بر «سیمای خانواده» که در استودیو ۱۵ ضبط می‌شود. هم اکنون برنامه‌های «فرمول یک»، «نود»، «نگاه یک» و «اشعه ایکس» در استودیو ۱۱، «مهمان خانه»، «شب‌های هنر»، «زاویه»، «چرخ» و «۱۴۵۲» در استودیوی ۱۲، تولید می‌شوند. همچنین استودیو ۱۳ میزبان برنامه‌های «روزی بهتر»، «آفتاب شرقی» و «مناظره» است و برنامه‌های «طبیب»، «رسانش»، «فوتبال برتر»، «متن و حاشیه» و «گزارش ورزشی» در استودیو ۱۴ ضبط می‌شوند.

انتهای پیام/

بازدید معاون سیما از استودیوهای تلویزیون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار