نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار امسال به سد آناهیتای کنگاور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت نیرو باید برای تامین منابع آب دشت بحرانی کنگاور و خشکسالی منطقه به سد آناهیتا توجه جدی داشته باشد، گفت : سال گذشته نیز با پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان با سازمان برنامه بودجه و وزارت نیرو ۹ میلیارد تومان اعتبار به این سد اختصاص یافت.

وی افزود: دستور تخصیص کل اعتبار سد آناهیتا صادر شده و تاکنون ۸۵ درصد جذب و ۱۵ درصد باقیمانده نیز تا پایان سال جاری جذب خواهد شد.

وی در ادامه از پیشرفت ۶۴ درصدی این پروژه خبر داد و گفت: سد مخزنی کبوترلانه بر روی جریان خروجی سراب آناهیتا از سرشاخه‌های رودخانه خرم رود احداث شده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه به دنبال آبگیری سد در سال ۹۸ هستیم، تصریح کرد: یکی از ضرورت‌های آبگیری سد تملک زمین‌های باقی مانده بالا دست سد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور من این است که با تخصیص این مبالغ می‌توان تا حد مطلوبی امور احداث این سد و خرید اراضی بالادستی کشاورزان را به مرحله مناسبی رساند.

 

 

انتهای پیام/د

سال گذشته  ۹ میلیارد تومان اعتبار به سد کنگاور اختصاص یافت

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.