کاهش ۸۰ درصدی تولید انار در شهرستان مه ولات

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: بدلیل خسارت سرما در سال ۱۳۹۵ بسیاری از باغات انار کف بر شده و میزان تولید انار با کاهش همراه بود، بطوریکه سطح تولید از ۳۸۰۰۰ تن در سال ۱۳۹۵ به ۶۹۰۰ تن در سال ۱۳۹۷ رسیده است.

کاهش ۸۰ درصدی تولید انار در شهرستان مه ولات
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  رمضانعلی قاسمی مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت:مه ولات با دارا بودن ۲۵ هزار هکتار انواع محصولات باغی بزرگترین شهرستان باغی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود و یکی از محصولات باغی این شهرستان انار بوده که در طی سالیان اخیر سطح زیر کشت آن از ۴۵۰۰ هکتار به ۲۳۰۰ کاهش یافتهاست.

وی ادامه داد: از مهمترین دلایل کاهش سطح زیر کشت میتوان به تغییرات جوی، کاهش کمی و کیفی منابع آبی و عدم توجیه اقتصادی اشاره نمود.

قاسمی افزود: مهمترین رقم تولیدی انار این شهرستان اردستانی می‌باشد که ارزش صادراتی داشته و قرمز، ملس، عقدا، شیرین، خزر و شیشه کپ از دیگر ارقام انار در مه ولات است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات گفت: کارخانه رب انار با ظرفیت ۴۰۰ تن تولید در سال با همت مجتمع صنایع غذایی دیار مه ولات راه اندازی گردیده که در حال حاضر توانایی جذب ۴۰۰۰ تن محصول انار را دارد.

قاسمی افزود: از اهم فعالیت‌ها در زمینه حمایت از باغداران میتوان به اعطای تسهیلات بلاعوض در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین، ارائه تسهیلات مکانیزاسیون یارانه دار، اجرای طرح‌های هرس و اصلاح باغات، تغذیه، مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه انار، ارائه تسهیلات سرمایه در گردش به باغداران و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی اشاره کرد.



انتهای پیام//ف. ن.


اعطای تسهیلات بلاعوض برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در مه ولات

برچسب ها: انار ، مه ولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.