تدوین طرح محتوای موزه تاریخ شهر ساری /پایان تعزیه در مسجد فرح آباد ساری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تدوین طرح محتوای موزه تاریخ شهر ساری (عمارت کلبادی) خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: طرح محتوای موزه تاریخ شهر ساری (عمارت کلبادی) در دست تدوین است و با اجرای بهینه آن، این موزه در جایگاهی شایسته و فراگیر از بعد مخاطبان، محتوا و مقیاس قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پارسال تفاهم نامه‌ای با شهرداری ساری جهت ایجاد، تجهیز و راه اندازی موزه‌های مشارکتی به امضا رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:  دو نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شهرداری ساری جهت ایجاد و برپایی چهار موزه تاریخ ساری، فرهنگ بومی، اسناد و نسخ خطی و مهر و سکه در بوستان ولایت همکاری، تعامل و مشارکت می کنند.

فرزانه افزود: براساس  تفاهم نامه میان اداره کل میراث فرهنگی مازندران و شهرداری ساری  هزینه‌های تجهیز، راه اندازی و تغییر کاربری بوستان ولایت برعهده شهرداری است و تمامی عواید حاصل از فروش بلیت ورودی، فروش نشریات، کتاب‌ها و دیگر محصولات فرهنگی و نیز درآمد‌های حاصل از برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی چهار موزه نیز متعلق به شهرداری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: امسال  ۵۵ قلم شی تاریخی فرهنگی موجود در مخزن و ویترین‌های موزه تاریخ ساری مرمت شد.

وی به برگزاری آیین تعزیه خوانی بمدت ۴ روز در مجموعه فرح آباد ساری اشاره کرد و گفت: آیین تعزیه خوانی از جمله میراث معنوی ماندگار ایرانی است که در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

فرزانه با بیان اینکه آیین‌های سوگواری مذهبی مردم ایران در گذشته است که مصائب خودشان را با اجرای نمایش‌ها آیینی روایت می‌کردند، افزود: این مراسم با اجرای گروه عظیمی همراه بود.

وی به دو انتصاب در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اشاره کرد و گفت: در پی حکمی علی اکبر جعفری به سمت سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلوگاه و حسین یوسفی به سمت سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهشهر منصوب شد.

انتهای پیام/آ

طرح محتوای موزه عمارت کلبادی تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار