در خطبه های نماز جمعه شیراز؛

لزوم توزیع عادلانه ثروت در جامعه

امام جمعه شیراز گفت: یکی از معضلات امروز جامعه توزیع ناعادلانه ثروت ملی است و دولت، مجلس و قوه قضائیه باید برای توزیع عادلانه ثروتی که مال مردم است برنامه ریزی کنند.

لزوم توزیع عادلانه ثروت در جامعهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام و المسلمین لطف‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه، گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که بعضی‌ها ناعادلانه و بی انصافانه ثروت مردم را به جیب می‌زنند وگرنه درآمد کشور ما بد نیست اما در تقسیم ثروت مشکل داریم و این موضوع باید توسط قوه قضائیه به دقت و حساب شده دنبال شود.

وی افزود: اگر ثروت ملی که امانتی است در دست برنامه ریزان درست و عادلانه توزیع شود، مشکلات معیشت مردم هم حل می‌شود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: لازمه ایجاد عدالت و انصاف اصلاح ساختار اقتصادی کشور است و این کار ابتدا باید در بانک‌ها با اصلاح نظام بانکی و پولی واصلاح قانون و بودجه صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس که با رای مردم به این موقعیت رسیده اند بتواند با شجاعت در این خصوص اقدام کنند به طور یقین آبرو و حیثیتی نزد مردم پیدا خواهند کرد که اثرش قرن‌ها باقی می‌ماند.

امام جمعه شیراز به وضعیت جهان اسلام اشاره و تاکید کرد: متاسفانه طی ۳۰۰ سال اخیر جهان اسلام رو به عقب رفته و علل این عقب ماندگی سازش‌های بعضی از حکام اسلامی بخصوص کشور عربستان است.

وی تاکید کرد: عربستان سمبل سازش کاریست و برای همین هزینه‌های زیادی را به شرق و غرب پرداخت کرده و سیاست‌های مخربی را برای بقای خود در پیش گرفته که حاصل رفتارآن‌ها راه اندازی داعش بود.

آیت الله دژکام تصریح کرد: تنها راه پیشرفت جهان اسلام مقاومت است و کشور ما با مقاومت هم اکنون به قدرت اول منطقه تبدیل شده است.
انتهای پیام/ر

لازمه ایجاد عدالت و انصاف اصلاح ساختار اقتصادی کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.