در خطبه های نماز جمعه شیراز؛

مجلس شورای اسلامی در تصویب لوایح چهارگانه هشیار باشد/ صندلی‌های سبز بهارستان به قیمت خون شهداست/ مجلس نیاز به مدرس‌ها دارد

امام جمعه شیراز با اشاره به بررسی چهار لایحه موسوم به (اف‌ای تی اف) در مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز مجلس ما نیاز به شهید مدرس‌ها دارد تا پای ارزش‌های انقلابی، اسلامی و ایرانی مان و عزت این کشور بایستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به بررسی چهار لایحه موسوم به FATF در مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار است مجلس در تصویب لوایح چهارگانه هشیار باشد به دشمن امتیاز ندهد، این لوایح اگر مزایایی دارد از آن استفاده کنید، اما ملت راضی نیست که با تصویب لوایح ما امتیازی به کشور‌های بیگانه داده باشیم.

وی افزود: مجلس دو ماه این لوایح را بررسی کرده است، ما به نمایندگان اعتماد کرده ایم، همه شهدای انقلاب خون دادند که مجلس انقلابی باشد، این صندلی‌های سبز بهارستان به قیمت خون شهدا است، اینطور نیست که آن‌ها هر کاری انجام دهند، باید خدا را در نظر گیرند.

آیت الله دژکام ادامه داد: نمایندگان مجلس از جنس مردم هستند، اما نکنند کاری که فردا همین مردم جلوی شما بایستند، حقی را ندهید به خارجی‌ها که جلوی آن‌ها کم بیاوریم، مردم انقلاب کردند که مستقل باشند، فریب کشور‌های دیگر را نخورید، مجلس نیاز به مدرس‌ها دارد، مجلس باید زنده شجاع و پایبند به ارزش‌ها باشد تا اهداف نظام اسلامی هر روز بهتر محقق شود.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی بسیاری که امروز بر مردم ما وارد می‌کنند تا جایی که انسان تفاوت بسیاری تنها در چند روز در زندگی احساس می‌کند، نمونه‌ای از توطئه‌های یزیدی زمان ماست تا این ملت دست از حسین‌ابن‌علی (ع) و مقاومت بکشد.

وی بیان کرد: عزاداری مردم ما در ماه محرم نشان داد تا انقلاب اسلامی ایران، به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) متصل و منتهی نشود این مردم دست از ایستادگی بر سر آرمان‌ها برنخواهند داشت.

آیت الله دژکام گفت: اگر در تاریخ ادبی کشورمان با اسطوره‌های خیالی بسیاری مواجه هستیم، در تاریخ هشت سال دفاع مقدس اسطوره‌های واقعی بسیاری را می‌توان یافت که برای وصف رشادت‌های آنها، نیازمند زبان و قلمی، چون فردوسی هستیم تا این پایمردی‌ها را به درستی بیان کند و به تصویر بکشد.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: همه ما بدهکار و مدیون رشادت‌های بیش از ۳۰۰ هزار شهید و جانباز هستیم که خون پاکشان ریخته شد تا ایران، اسلامی عزتمند و مستقل بماند، هیچکس در هیچ پُست و مقامی حق ندارد خودش را طلبکار انقلاب اسلامی و این کشور بداند.

وی ادامه داد: امروز برخی مدعیان دفاع از آرمان‌های انقلاب در کشور، تا با عرصه‌های خطر مواجه می‌شوند کنار می‌کشند و حاضر نیستند حتی ذره‌ای برای انقلاب اسلامی، از مال و جان و یا آبروی خود بگذرند، انقلابی‌نمایان را باید از انقلابی‌های حقیقی متمایز کرد.

آیت الله دژکام اظهار داشت:هیچ‌کس حق ندارد به خون هزاران شهید کشور و آرمان‌های آنان پشت پا زند و اگر ما در برابر برخی سازش‌کار و خائن ساکت هستیم به معنای این نیست که در مقابل آنان حرفی نداشته و یا جرات اظهارنظر نداریم، بلکه امروز مصلحت این است که سکوت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: متأسفانه رویکرد آموزش و پرورش در طول این سال‌ها مبتنی بر آموزش تنها بوده است، درصورتی‌که باید به آموزش در کنار تربیت و پرورش اهمیت داد، همه قبول داریم که باید به تربیت فرزندان اهمیت دهیم، اما آنچه انجام می‌دهیم و به تصویب می‌رسانیم (همانند سند ۲۰۳۰) برعکس آن چیزی است که می‌گوییم.
انتهای پیام/ر

آموزش باید توام با پرورش باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار