مدیرکل بیمه سلامت خوزستان؛

بیش از ۲ میلیون نفر در خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، که یک‌میلیون و ۳۲۰ هزار نفر روستایی هستند و خدمات سلامت را رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خسروی، مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان داشت: بیش از 2 میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، که از این تعداد یک‌میلیون و 320 هزار نفر روستایی هستند و خدمات سلامت را به‌طور کاملاً رایگان دریافت می‌کنند.

وی افزود: صنایع به‌جز آلایندگی سودی برای مردم خوزستان نداشته‌اند و سهم ادارات و صنایع بابت حق سلامت در حد صفر است و صنایع اصلی‌ترین عامل بیماری‌های مردم خوزستان هستند.

خسروی عنوان کرد: نمی‌شود فلرهای نفتی بسوزند اما بیماری‌اش سهم مردم باشد، اکثر موارد سرطان در خوزستان به دلیل حضور صنایع آلاینده است و بیماران بسیاری به خاطر این سرطان به زیرخط فقر می‌روند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: 3 داروخانه به دلیل دادن داروی تاریخ گذشته، نسخه خالی و نسخه‌های تاریخ گذشته و دفترچه بیمه غیر لغو قرارداد شدند و یک هزار و 857 موسسه و مرکز درمانی، با بیمه سلامت خوزستان قرارداد دارند که 529 داروخانه، 402 پزشک متخصص، 52 بیمارستان و 7 مرکز جراحی بخشی از مؤسسات طرف قرارداد ما هستند.

وی بیان داشت: 2 هزارو 846 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ یکی از معضلات ما سربار بودن بیماران خاص استان‌های محروم کشور است که بودجه‌ای را که برای خوزستان است برای مردم سایر استان‌ها هزینه می‌کنیم.

انتهای پیام/م

سلامت خوزستانی‌ها قربانی صنایع آلاینده شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل بهرامی
۱۳:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۷
با سلام
چند روز پیش به شدت بیمار شده بودم. تنفس نداشتم.
با این که دفترچه بیمه سلامت داشتم دکتر و داروخانه ویزیت و داروها را آزاد حساب کردن. فایده دفترچه برای من چیه؟ فقط چند برگه خالیه برای نوشتن.
قبلا دفترچه تامین اجتمایی داشتم . ویزیت و دکتر در بیمارستان شهید رجایی اهواز رایگان بود. رفتم خدمت آمدم دفترچه تامین اجتمایی رو باطل کردن مجبوری دفترچه بیمه سلامت گرفتم.