مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور در امور عراق و سوریه گفت: باید تلاش شود با کشور سوریه فعالیت‌های ماندگار اقتصادی را ادامه دهیم.

برنامه// تلاش ها برای فعالیت های ماندگار اقتصادی ادامه داردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن دانایی‌فر مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور در امور عراق و سوریه در همایش توسعه همکاری‌های تجاری تهران و سوریه اظهار کرد: ضرروت دارد همانطور که طی سال‌ها در حوزه‌های سیاسی و بین المللی و در شرایط جنگ با سوریه همکاری‌های ماندگار اقتصادی را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: کمتر کسی فکر می‌کرد که ما امروز چنین شرایطی را در سوریه داشته باشیم، زیرا با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و کار‌های مشترک، خوشبختانه ما در سوریه به پیروزی رسیدیم و این نشان می‌دهد که هرگاه ما با هم کار مشترک انجام داده‌ایم به نتیجه رسیده‌ایم.

دانایی فر تصریح کرد: دو کشور باید ضمن آشنایی دوسویه روابط تجاری خود را بهبود و توسعه دهند چرا که تاکنون روابط ایران و سوریه در حوزه مالی، بانکی، بیمه و صنعت قطع بوده است لذا با تفاهم کردن می‌توانیم این نقشه راه را تدوین کنیم.

مشاور عالی معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر تقویت روابط اقتصادی افزود: در زمینه‌های تولید مشترک و معامله پول‌های ملی دو کشور که از خلاء‌های فعلی کشور ماست که البته بانک مرکزی اعلام آمادگی کرده است.

دانایی فر در پایان گفت: در زمینه ثبت شرکت‌ها در ایران و سوریه، تشکیل هیات حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی و راه اندازی اتاق مشترک ایران و سوریه باید اقدامات جدی لحاظ شود.

انتهای پیام/

اقدامات جدی برای تشکیل هیات های حمل و نقل دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار