اجرای ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کرمانشاهی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از اجرای ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی توسط مددجویان کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت : در نیمه نخست امسال به منظور اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه ۵۱ پروژه نیروگاه خورشیدی در سطح استان عملیاتی شده است.

وی هزینه راه اندازی هر نیروگاه را ۲۵۰ میلیون ریال دانست و افزود: این نیروگاه‌های خورشیدی بر پشت بام منازل مدجویان نصب شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: این مددجویان به طور میانگین ماهیانه بین هشت میلیون ریال تا ۹ میلیون ریال از محل تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی درآمدزایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارداد‌ها سه جانبه میان مددجو، کمیته امداد و شرکت توزیع نیروی برق است گفت: در این میان تعهدی ۲۰ ساله با شرکت توزیع برق بسته شده و برق تولیدی به شرکت توزیع برق فروخته می‌شود.

خدرویسی با بیان اینکه بازگشت سرمایه طی سه سال انجام خواهد شد افزود: اقساط وام اشتغال پرداختی به مددجویان از قبل اجرای طرح مذکور کسر می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، از افتتاح واحد‌های روستایی متعلق به این نهاد تا پایان سال جاری که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری سال قبل تخریب شده بودند، خبر داد.

وی گفت : زلزله مهیب سال گذشته به ۱۰ هزار واحد مسکونی متعلق به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آسیب رساند که پنج هزار و ۳۰۰ واحد از این تعداد نیز به صورت کامل تخریب شد.

وی ادامه داد: حدود هفت هزار و ۵۰۰ واحد از مجموع واحد‌های آسیب دیده مددجویان کمیته امداد در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری قرار دارند.

خدرویسی با بیان اینکه تاکنون تعدادی از واحد‌های تخریب شده چه در مناطق شهری و چه روستایی بازسازی و تحویل مددجویان شده است، گفت: واحد‌های باقیمانده روستایی تا پایان سال جاری و واحد‌های شهری نیز تا پایان شهریور ۹۸ آماده بهره برداری خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه افزود: همچنین این نهاد با همکاری بنیاد مسکن نسبت به پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی و کمک بلاعوض ۵۰ میلیون ریالی به مددجویان تحت حمایت این نهاد اقدام کرده است.

وی یادآوری کرد: کمیته امداد برای واحد‌های مسکونی مددجویان زلزله زده اعتباری دیگر نیز تخصیص داد به گونه‌ای که جهت تکمیل مسکن روستایی به طور میانگین ۱۲۰ میلیون ریال و واحد‌های شهری ۱۵۰ میلیون ریال اختصاص داده شد.

خدرویسی با بیان اینکه تا خرداد امسال ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی تکمیل و تجهیز شد گفت: همچنین واحد‌های ساخته شده به فرش و موکت و در مواردی به یخچال تجهیز شدند.

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در پایان گفت: با روندی که هم اکنون شاهد آن هستیم حدود ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله زده تا پایان آبان ماه امسال آماده بهره برداری خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

افتتاح واحد‌های روستایی متعلق به کمیته امداد تا پایان سال جاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار