رحمانی فضلی خبر داد

۶۵ درصد اقدامات مقابله‌ای با موادمخدر اطلاعاتی است/ درمان ۷۰۰ هزار معتاد طی ۵ سال اخیر

وزیر کشور با اشاره به اهمیت روش برخورد اطلاعاتی در امر مبارزه با موادمخدر گفت: ۶۵ درصد اقدامات مقابله‌ای با موادمخدر، اطلاعاتی بوده است.

۶۵ درصد اقدامات مقابله‌ای با موادمخدر اطلاعاتی است/ درمان ۷۰۰ هزار معتاد طی ۵ سال اخیربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر کل سابق ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، با تاکید بر اینکه در زمینه اعتیاد نسبت به شرایط جهانی وضعیت مطلوب تری داریم، اظهار کرد: طبق شیوع شناسی بیش از ۳ میلیون نفر معتاد وجود داشت که طی ۵ سال گذشته، ۷۰۰ هزار نفر از این تعداد درمان شدند.

وی با اشاره به اهمیت شفافیت در این زمینه گفت: هیچ عدد و رقمی محرمانه نیست و مردم باید از وضعیت آسیب‌های اجتماعی آگاه باشند.

دبیر کل سابق ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد به عنوان اولین و پر اهمیت‌ترین آسیب اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: طبق آمار بیشترین موضوعی که باعث طلاق می‌شود، اعتیاد است و اعتیاد عامل اصلی بزهکاری است، لذا مقام معظم رهبری اعتیاد را به عنوان آسیب اول در آسیب‌های اجتماعی مطرح کردند.

وی با تاکید بر اینکه وجود یک معتاد نیز دغدغه ما محسوب می‌شود، افزود: مبارزه با اعتیاد بدون استفاده از ظرفیت مردمی و پیشگیری از اعتیاد امکان پذیر نیست.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بهترین راه مبارزه با اعتیاد معتاد نشدن است، تصریح کرد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به هر نوع و شکلی کمک‌های شایانی را به ستاد مبارزه با موادمخدر کرده‌اند.

دبیر کل سابق ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اهمیت روش برخورد اطلاعاتی گفت: 65 درصد کشفیات موادمخدر از طریق اقدامات مقابله‌ای اطلاعاتی بوده است و از این طریق سران قاچاقچی و باندهای موادمخدر شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان اعتیاد پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، گفت: در حوزه صیانت از معتادان درمان شده هم در زمینه فرهنگی و هم اقتصادی اقداماتی صورت گرفته است و در بحث اشتغالزایی برای افراد درمان یافته گام‌های موثری برداشته شده است.

رحمانی فضلی گفت: مبارزه با اعتیاد تنها از طریق اجرای قوانین انجام پذیر نیست، بلکه باید افراد فعال در این زمینه انگیزه لازم را داشته باشند.

دبیر کل سابق ستاد مبارزه با موادمخدر در پایان مبارزه با اعتیاد را آسان ندانست و افزود: این موضوع با جان و روان انسان‌ها سر و کار دارد و از این جهت کار راحتی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار