برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ارزوئیه

از ۱۲۰۰۰ هکتار سطح زیر کشت ذرت در شهرستان ارزوئیه ۲۵۰۰ هکتار ذرت علوفه‌ای و مابقی دانه‌ای است.

برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ارزوئیهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت:کار برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ارزوئیه ازسطح ۲۵۰۰ هکتار از آخر شهریورماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: به طور متوسط از هر هکتار ۴۵ تن ذرت علوفه‌ای برداشت و پیش بینی میشود در مجموع بیش از ۱۱۲ هزار تن علوفه‌تر برداشت و سیلوگردد.

امیری اظهار داشت: تعداد ۱۰ دستگاه چاپر عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای این شهرستان را انجام میدهند.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم ذرت علوفه‌ای به قیمت ۱۹۰۰ ریال از کشاورزان خریداری می‌گردد، افزود: این محصول جهت تغذیه دام‌ها در شهرستان و به دامداری‌ها وگاوداری‌های استان و استان‌های همجوار فرستاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه ذرت علوفه‌ای و سیلوی ذرت جهت تهیه علوفه ارزان قیمت، با ارزش، آبدار و قابل مصرف در تمام فصول سال برای گاوداری‌ها ودامداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، اذعان داشت: تهیه سیلو نیاز به مدیریت صحیح دارد و بهترین زمان برداشت ذرت علوفه‌ای زمانی است که برگ‌ها سبز ودانه‌ها خمیری هستند و محصول پس از برداشت بایستی سریعا سیلوگردد و روی آنرا با پوشش پلاستیکی محکم پوشاند تا مانع از ورود هوا ورطوبت به آن شود و از فساد محصول جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار