با تلاش و کوشش اعضاء شورای حل اختلاف صورت گرفت؛

رهایی فرد محکوم به اعدام از چوبه دار

رئیس حوزه قضایی بخش الوار گرمسیری از رهایی فرد محکوم به اعدام از چوبه دار خبر داد.

رحمان عمادی، رئیس حوزه قضایی بخش الوار گرمسیری از توابع شهرستان اندیمشک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: در سال 91 فردی به علت اختلافی با مقتول درگیر شده و وی را به قتل می رساند.

وی اظهار کرد: با توجه به جو عشایری بین طایفه قاتل و مقتول تشنج ایجاد شد و منجر به تخریب اموال یکدیگر می شوند و بلافاصله برای جلوگیری از تنش های بیش تر بین این 2 طایفه اعضاء شورای حل اختلاف بخش الوار گرمسیری براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح و سازش، تلاش‌های خود را آغاز نمودند.

عمادی اذعان داشت: تلاش های اعضاء شورای حل اختلاف این بخش از همان روز درگیری آغاز شد و پس از تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش فیمابین طرفین، خوشبختانه این تلاش ها به نتیجه رسید و خانواده مقتول با اعلام رضایت و صرف نظر از قصاص قاتل فرزند خود، قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

رئیس حوزه قضایی بخش الوار گرمسیری تصریح کرد: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و تشویق به عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است و بر همین اساس شورای حل اختلاف به منظور گسترش این فرهنگ در سطح جامعه نقش بسیار برجسته‌ای را ایفا می‌کند.

به گفته رحمان عمادی این پرونده بعد از 6 سال با صلح و سازش بین این 2 طایفه مختومه شد.

انتهای پیام/گ

 فرد محکوم به اعدام از چوبه دار رها یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
افرین به شوراها دمتون گرم
خدا مقتول را هم بیامرزه