خادمان امام رضا (ع) واسطه صلح بین 2 طایفه در خوزستان

دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید خوزستان از آشتی کردن 2 طایفه بعد از 15 سال با وساطت خادمان امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دانیال اریکه، دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید خوزستان در این خصوص گفت: بزرگان 2 طایفه بعد از 15 سال که به دلیل اختلاف 3 نفر را در نوبت اعدام داشتند به احترام حضور خادمان و آوردن پرچم مطهر حرم امام رضا (ع) آشتی کردند.

 

وی با بیان اینکه دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع)  آغاز می شود، افزود: در سال جاری استان خوزستان برای نهمین سال پیاپی میزبان خادمان امام رضا (ع) است.

 

اریکه با اشاره به اجرای برنامه بازدید خادمان در کشور های مختلف از جمله آمریکا و لبنان اذعان داشت: در سال گذشته در 24 شهر از شهرهای استان با حضور 14 نفر از خادمان  برنامه اجرا و با دریافت گزارش از مساجد و پایگاه های بسیج  مردمی بیش از 200 برنامه نیز توسط خادمان اجرا شد.

 

دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید خوزستان با بیان اینکه بیش از 100 هزار نفر در کل استان مخاطب این برنامه‌ها بودند، خاطرنشان کرد:  36 جشن عمومی در محله‌ها و اماکن عمومی برگزار شد، که در این برنامه ها  بین یک تا 7 هزار نفر حضور داشتند.

 

وی بازدید خادمان  از بیماران 20 بیمارستان استان و پهن کردن سفره اطعام رضوی برای بیش از 30 هزار نفر توسط تشکل های مردمی  را از دیگر کارهای خود جوش برشمرد.

 

دانیال اریکه اظهار کرد: در ادامه فعالیت های خادمان در نظر داریم، کمپین جمع آوری جهیزیه برای زوج های جوان از دهه کرامت سال جاری راه اندازی و آغاز به فعالیت  می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هر تشکل 8 جهیزیه را برای زوج های جوان تهیه می کند و در ایام دهه کرامت به آن ها هدیه می‌شود، بیان داشت: در روز ولادت 18 جهیزیه به زوج‌های جوان اهدا خواهد شد.

 

اریکه اعزام زائرانی که 45 تا 50 سال از سن آن ها گذشته و تاکنون به دلیل فقر جسمی یا مالی امکان تشرف به حرم را نداشتند را از دیگر برنامه های دهه کرامت برشمرد.

 

دبیر جشن های مردمی زیرسایه خورشید خوزستان تصریح کرد: سال گذشته خادمان با حضور در میان گروه های جهادی مدرسه ساز سبب شدند برخی از خیران مدرسه ساز و مسجدساز نگاه ویژه ای به منطقه کنند.

 

دانیال اریکه افزود: در سال جاری در قالب ستاد جشن های زیر سایه خورشید معاونتی را به منظور رایزنی با ستاد دیه ایجاد کردیم، تا از این طریق قتل های غیرعمدی که به وسیله تصادف اتفاق افتاد را رصد و گروهی از خادمان در دهه کرام جهت گرفتن تخفیف هزینه قصاص به دیدار خانواده مقتولان بروند.

 

وی بیان کرد: در سال جاری تعداد  18 خادم به استان خوزستان می آیند که تعداد 4نفر  آن ها روحانی و مابقی خادم و مسئول کاروان هستند.

 

انتهای پیام/گ

جشن های مردمی زیرسایه خورشید خوزستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.