اطلاعات ۷۵ هزار نفر در سرویس مراقبت‌های بهداشتی آمریکا هک شد

هکر‌ها با نفوذ به سیستم اطلاعاتی مراقبت‌های بهداشتی آمریکا در اوایل این هفته موفق به سرقت اطلاعات فردی ۷۵ هزار نفر شدند.

هکرها به رکورد سرقت اطلاعات 75هزار نفر رسیدندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هکرها اوایل این هفته به سیستم مراقبت‌های بهداشتی دولتی آمریکا حمله کردند و طی این حمله سایبری موفق به سرقت اطلاعات فردی 75 هزار نفر شدند. این گزارشی است که سرویس مراکز و خدمات پزشکی آمریکا به رسانه TechCrunch داده است. این اطلاعات از طریق سیستمی که مورد استفاده مأموران دلالان بیمه بود، مورد حمله قرار گرفته است.

سرویس مراکز و خدمات پزشکی آمریکا (CMS) می‌گوید که در تاریخ 13 اکتبر متوجه فعالیت غیر عادی در مسیر ثبت نام مستقیم سیستم تبادل تسهیلات فدرال (FFE) توسط واسطه‌ها و مأموران بیمه شده است. این سیستم سیستمی است که توسط مأموران و دلالان بیمه استفاده می‌شود تا به افراد کمک کنند برای بیمه سلامت ثبت نام کنند. CMS همچنین اعلام کرده است که پرونده 75هزار نفر در این سامانه در دسترس هکرها قرار گرفته و پس از تأیید این حمله سایبری در 16 اکتبر، این سیستم قدم‌هایی برای امنیت بیشتر این سامانه برداشته است.

سرویس مراکز و خدمات پزشکی آمریکا عنوان کرده است که سیستم ثبت نام مستقیم را به طور کامل خاموش کرده است تا اقدامات امنیتی جدید را در این سامانه پیاده‌سازی کند. این سرویس قصد دارد سامانه خود را ظرف مدت یک هفته دوباره فعالسازی کند و در حال حاضر به افرادی که اطلاعات آن‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفته است، اطلاع دهد تا به آن‌ها از طریق اقداماتی مانند امنیت حساب کمک کند.

سیما ورما، سرپرست CMS به این نکته اشاره کرده که این سیستم با وبسایت Healthcare.gov که مشتری‌های بیمه شده با آن روبرو می‌شوند، تفاوت دارد. وبسایت ذکر شده برای عموم مردم است تا بتوانند برای پوشش مراقبت‌های بهداشتی قرار گیرند و گفته می‌شود که این حمله سایبری روی دوره جدید ثبت نام در بیمه تأثیر نخواهد گذاشت. این دوره از اول نوامبر آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: رسوایی جدید فیس‌بوک: اطلاعات 50 میلیون کاربر لو رفت


انتهای پیام/

هکرها اطلاعات فردی 75هزار نفر را در سیستم اطلاعاتی مراقبت‌های بهداشتی آمریکا به سرقت بردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار