۱۳۰۰ نفر در طرح کارورزی مراغه نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  روحانی رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان از نام نویسی یک هزار و ۳۰۰ نفر در طرح کارورزی مراغه خبر داد و گفت: این در حالیست که سهمیه شهرستان در طرح کارورزی ۲۶۳ نفر است.

وی افزود: شهرستان مراغه در این زمینه با ۱۰۴ عقد قرارداد بیشترین میزان در بین کل شهرستان‌های استان داراست و اهر و تبریز به ترتیب با ۶۹ و ۵۴ عقد قرار داد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: تاکنون تعداد مجوز‌های صادره از فنی و حرفه‌ای (واحد‌های پذیرنده) مراغه ۱۶ نفر و تعداد جذب شدگان در شهرستان ۲۱ نفر است

وی اضافه کرد: همچنین تعداد کارورزان اتمام زمان کارورزی ۱۴ نفر، تعداد کارورزان ترک کارکرده ۳۲ و تعداد کارورزان مشغول در واحد‌ها ۳۷ نفر بوده است.

وی تعداد اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه‌های اجرایی مراغه را ۲۰۹ شغل عنوان کرد و افزود: شهرستان از این نظر در رتبه چهارم استان قرار دارد.

روحانی با اشاره به اینکه طرح کارورزی جز طرح‌های کلیدی دولت است، افزود: نقش کم رنگ دستگاه‌های اجرایی و عدم تبلیغات محیطی و رسانه‌ای از جمله عمده‌ترین نقص‌ها در اجرای این طرح است.

وی ادامه داد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در سطح استان در خصوص پیگیری و اجرای این طرح ضعیف عمل کرده اند و همکاری و تعامل این دستگاه‌ها ضروری بوده و باید در تکمیل ثبت نام‌ها و افزایش نام نویسی در سامانه تلاش کنند.

مظهریان رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مراغه نیز در این جلسه گفت: کل طرح‌های معرفی شده در تسهیلات فراگیر روستایی در شهرستان ۸۹ طرح با ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار است که از میزان برای ۲۸ طرح ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی به طرح‌های تسهیلات فراگیر نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز ۱۳۴ طرح با ۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معرفی و از این تعداد به ۲۵ طرح سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی افزود: در بخش اشتغال مشاغل خانگی نیز ۱۶۲ طرح با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ارائه تسهیلات به بانک‌ها ارسال شده است.

مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این جلسه افزود: تعامل و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حوزه اشتغال ضروری و الزامی است.

وی افزود: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی فرایند ارائه وام به طرح‌های تولیدی را تسهیل کنند.

 

انتهای پیام/ش

۱۳۰۰ نفر در طرح کارورزی مراغه نام نویسی کردند

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.