مرمت ۳۴۵ باب بنای تاریخی و فرهنگی مازندران در صورت تخصیص اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: ۳۴۵ بنای تاریخی و فرهنگی در صورت تخصیص اعتبار در استان مرمت می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران کمبود شدید اعتبار، نیروی حفاظت و کارشناسان مرمت را مهمترین دلایل این چالش‌ها برشمرد و گفت: ۳۴۵ باب بنای تاریخی و فرهنگی استان در صورت تخصیص اعتبار مرمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون ۱۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی استان با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت شد، افزود: بسیاری از این بنا‌های تاریخی به دلیل مصالح چوبی، خشتی و کاهگلی و یا قرارگیری در ارتفاعات و شرایط سخت آب و هوایی هر ساله نیازمند مرمت هستند و این درحالیست که شرایط آب و هوایی مانند طوفان‌ها و رطوبت زیادهوای استان سبب می‌شود تا بنا‌های تاریخی این استان بیشتر در خطر نابودی قرار بگیرند.

فرزانه گفت: به دلیل ثبت نبودن ۷۰ درصد آثار تاریخی استان در فهرست آثار ملی، ردیف بودجه دولتی برای ترمیم این آثار وجود ندارد که همین موضوع سبب تسریع در تخریب این آثار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: مالکیت فقط ۲۰ اثر تاریخی ثبتی استان در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد و مالکان بقیه آثار تاریخی بخش خصوصی و یا ادارات دولتی هستند که نگهداری و مرمت از این آثار را پیچیده‌تر میکند.

انتهای پیام /ر

مرمت ۱۲۰ اثر تاریخی و فرهنگی  تاکنون در مازندران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار