همزمان با دهه آخر صفر:

۳ هزار مبلغ به همت قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده سازمان‌دهی شدند

همزمان با دهه آخر صفر ۳ هزار مبلغ به همت قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده سازمان‌دهی شدند که در تمام مسیر حرکت از مبدا تا مقصد همراه و در کنار زائرین پیاده امام رضا(ع) هستند.

استان قدس رضوی نیازمند مبلغان فعال و راهنمای زائر حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛گفت:خداوند را شکر می کنیم که دوره زندگی مارا در زمانی قرار داد که فرصتی برای گره خوردن به مکتب اهل بیت و انقلاب اسلامی را داشته باشیم.

وی افزود: این روز‌ها نگرانی ما از اسیب‌هایی است که از طرف دشمن به صورت فرهنگی به منازل ما نفوذ پیدا کرده است که دیگر این تهدید‌ها و تخریب‌ها متعلق به یک منطقه خاص نیست.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت : وظیفه خطیر ما دراین بین نقش آفرینی و راهنمایی‌های درست است که باید به انتخاب‌های صحیح ختم شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد افزود: هنوز باور‌ها به اماکن مذهبی مانند مسجد و روضه؛ اعتکاف و پیاده‌روی و زیارت حرم مطهر رضوی زنده است که می تواند همه را در مسیر کمال قرار دهد که برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید از راهنمایی‌های صحیح و مبلغان پویا استفاده کرد.

وی گفت: برای استفاده از این ظرفیت بهترین فرصت همراه شدن با زائرین پیاده‌ای که برای زیارت علی ابن موسی‌الرضا (ع) از راه‌های دور و نزدیک، با تحمل مشقت‌های فروان می‌آیند، که ابتدا باید دید فراگیری عشق و علاقه به امام رضا (ع) تا کجاست سپس با شناخت این ظرفیت به‌عنوان یک فرصت طلایی و تاریخی ضمن قدردانی و حق‌شناسی از وجود این فرصت، حداکثر بهره‌برداری را از آن کرد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس افزود:با توجه به نابرابر بودن شرایط آگاهی زائرین پیاده باید برنامه‌ای مدون و اساسی جهت راهنمایی این عزیزان تنظیم شود که برای همین نیازمند مبلغین فعال و پویایی هستیم که در تمام‌مسیر پیاده‌روی کنار مردم بوده و حسب موقعیت، حتی در اجتماعات و گروه‌های کوچک از فرصت تبلیغ استفاده کنند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد خاطرنشان کرد:همچنین برای خواهران مبلغ نیز باید با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد با ایجاد شرایط و تسهیلات مناسب، این امکان را مهیا کنیم که در طول مسیر پیاده‌روی در کنار زائرین و همراه آن‌ها باشند و در این مسیر به تبلیغ بپردازند.

وی گفت: مطمعنا در لحظاتی که زائران سختی راه را تحمل می‌کنند تاثیر تبلیغات خیلی بیشتر و عمیقتر از لحظاتی است که در حال استراحت هستند.
 
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس افزود: در ایام پایانی صفر۳ هزار مبلغ به همت قرارگاه فرهنگی زائرین پیاده سازمان‌دهی شدند که در طول مسیر، ایستگاه‌ها و مراکز اسکان زائرین به ارائه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌پردازند.
 
انتهای پیام// د.ف

ساماندهی مبلغان در در ایام پایانی صفر

برچسب ها: استان قدس ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.