قابل توجه علاقمندان به فضا؛

سفرهای گردشی به فضا به زودی آغاز می‌شود

شرکت آمازون در کمتر از چند ماه، گردشگران فضایی را با سفینه خود به خارج مدار زمین می‌برد و هزینه‌ای صد تا دویست هزار دلاری از آنها دریافت می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنیان گذار شرکت آمازون، جف بزوس به تازگی اعلام کرده است که کپسول فضایی ساخت این شرکت به نام، بلو ارجین (Blue Origin) درحال تکمیل است و سال آینده میلادی گردشگران فضایی می‌توانند با استفاده از آن به سفر‌های فضایی بروند.


این کپسول فضایی قابلیت جایدهی ۶ نفر را دارد و در اوایل سال جاری پرواز آزمایشی زیر مداری موفقیت آمیز خود بدون مسافر را انجام داد.

اعلام زمان آغاز خرید بلیط گردش در فضا

کارشناسان قیمت بلیط برای گردشگران فضایی را بین صد تا دویست هزار دلار ارزیابی کرده‌اند و شروع فروش بلیت‌ها از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز خواهد شد.

افرادی که با کپسول فضایی بلو ارجین به گردشگری می‌پردازند نیاز به آموزش فضانوردی ندارد وتنها یک روز آموزش برای یادگیری کاربا  تجهیزات کافی است.

کپسول فضایی بلو ارجین مانند سفینه‌های فضایی ساخت شرکت اسپیس ایکس قابلیت استفاده مجدد را دارد و پس از بازگشت به زمین می‌توان از آن در ماموریت‌های آتی استفاده کرد.


داخل کپسول بلو ارجین، مسافران در هریک از ۶ صندلی خواهند نشست که شکلی شبیه به دایره پیدا می‌کند. دراطراف بدنه کپسول پنجره‌های بزرگی نصب شده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد به تماشای محیط اطراف درزمان پرواز بپردازند.

زمانی که کپسول از زمین به فضا پرتاب و از جو زمین خارج می‌شود؛ مسافران به مدت ۴ دقیقه می‌توانند حالت خلاء و بی وزنی را احساس کنند و حتی داخل کپسول به حرکت درحالت بی وزنی بپردازند.


پس از آن صدای اتاق فرمان به آن‌ها دستور می‌دهد که به صندلی‌های خود بازگردند و کپسول آماده بازگشت به کره زمین می‌شود.

در زمان بازگشت که به صورت فرود عمودی روی می‌دهد موتور‌های کمکی فعال می‌شود و از سرعت کپسول می‌کاهند و در نهایت با باز شدن چتر نجات، کپسول به آرامی فرود می‌آید.

مدت زمان سفر گردشگران به فضا 

کل این سفرهیجان آور حدود ۱۱ دقیقه به طول می‌انجامد.

از دیگر شرکت‌های رقیب شرکت آمازون، شرکت اسپیس ایکس به هدایت ایلان ماسک است که در تلاش برای ارسال فضانورد به فضا و حتی مسکونی کردن سیاره مریخ است.


شرکت هواپیما سازی ویرجین گالاکتیک به هدایت ریچارد برانسون نیز درتلاشی مشابه در حال آزمایش و ساخت هواپیمای منحصربه فردی است که می‌تواند گردشگران فضایی را به سفر به لایه بالایی جو کره زمین برساند.


به نظر می‌رسد شرکت آمازون موفق‌تر از سایر شرکت‌ها و پیشتاز در زمینه ارسال گردشگر فضایی خواهد بود.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار